6 خرداد 1402 - 9:36 ب.ظ

خريد شارژ 10 هزار توماني، 140 میلیون آب خورد

سرهنگ سيد مصطفي مرتضوي رئيس پليس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان از شناسايي فردي که با ترفند فروش شارژهاي 10 هزار توماني اقدام به برداشت غير مجاز 140 میلیون ریال از حساب یکی از شهروندان کرده بود خبر داد.

خريد شارژ 10 هزار توماني، 140 میلیون آب خورد

سرهنگ مرتضوي گفت: در پي مراجعه  يکي از شهروندان به پليس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان و ارائه مرجوعه قضائی در خصوص برداشت غيرمجاز 140 ميليون ريال از حساب بانکی خود رسيدگي به موضوع در دستور کار کارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

وي افزود: شاکي در اظهارات خود عنوان داشت برای خريد شارژ تلفن همراه مشغول جستجو بودم که به یک آگهي در خصوص خرید شارژ با تخفيف ويژه 10 هزار تومانی برخوردم و بدون توجه به آدرس درگاه پرداخت اقدام به خريد و نصب اپليکيشن معرفي شده کردم اما پس از درج اطلاعات کارت بانکي در درگاه  با تراکنش ناموفق مواجه شده و پس از مدتي تمام موجودي حسابم خالی شد.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: پس از اخذ اظهارات شاکي کارشناسان پليس فتا اقدامات خود را آغاز کردند و متوجه شدند فردي تحت عنوان فروش شارژ ارزان قيمت با ايجاد يک درگاه جعلي پرداخت و سپس هدايت شهروندان به لينک دانلود اپليکيشن از کاربران کلاهبرداري مي کند.

سرهنگ مرتضوي افزود: با اقدامات تخصصي و جستجوی هوشمندانه در فضای مجازی نهایتاً  فرد کلاهبردار شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی طی یک عملیات ضربتی در یکی از نقاط شهر اصفهان دستگیر شد.

رئيس پليس فتا استان اصفهان با بیان اینکه متهم پس از اعتراف صریح به جرم خود تحویل مرجع قضائی شد گفت: شهروندان باید این نکته را مد نظر قرار دهند که  براي انجام يک خريد اينترنتي امن چک کردن آدرس دقيق در قسمت نوار آدرس امري ضروري است، همچنين استفاده از افزونه‌هاي ضد فيشينگ درگاه بانکي و… نيز توصيه مي شود، حتي الامکان در هنگام عمليات پرداخت اينترنتي، يکبار رمز خود را در ثانيه‌هاي پاياني باقيمانده از اعتبار آن وارد نماييد تا با اين کار فرصت ارتکاب جرم را از مجرمين سلب و گرفتار فيشينگ نشويد.

کد خبر: 133961

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0