3 خرداد 1401 - 8:22 ق.ظ

برداشت از حساب با ارسال لينک جعلي اعتراض به يارانه معيشتی

سرهنگ سيد مصطفي مرتضوي رئيس پليس فتای استان از شناسايي و دستگيري فردي كه به بهانه اعتراض به يارانه معيشتي اقدام به ارسال پيامک جعلي و برداشت از حساب آن ها مي کرد، خبر داد.

سرهنگ سيد مصطفي مرتضوي رئيس پليس فتای استان از شناسايي و دستگيري فردي كه به بهانه اعتراض به يارانه معيشتي اقدام به ارسال پيامک جعلي و برداشت از حساب آن ها مي کرد، خبر داد.

سرهنگ مرتضوي گفت: با ارائه مرجوعه قضائي توسط شهروندان مالباخته مبني بر برداشت غير مجاز از حساب بانكي آنها پس از ورود به لينکي ناشناس جهت پرداخت هزينه استعلام يارانه معيشتي، بررسي موضوع در دستور کار كارشناسان اين پليس قرار گرفت.

وي افزود: شاکيان اظهار داشتند پس از دريافت پيامکي با عنوان “ستاد اطلاع رساني يارانه معيشتي” و ورود به لينک معرفي شده برنامه اي با عنوان اپليکيشن دولت همراه دانلود و جهت احراز هويت مبلغ 50 هزار ريال از کاربران درخواست کرده و پس از آن کل موجودي حساب آنها برداشت شده است.

وی بیان داشت: در بررسي هاي اوليه مشخص مي شود، درگاه بانکي که شاکيان از طريق آن اقدام به پرداخت وجه كرده است، درگاهي جعلي بوده که اطلاعات حساب بانکي وي را به سرقت برده است و اپليکيشن جعلي نيز با دسترسي به پيامک ها اقدام به سرقت رمز دوم يکبار مصرف کرده و با دسترسي به ليست مخاطبين پيامک مذکور را براي ساير افراد ارسال مي کند.

سرهنگ مرتضوي اظهار داشت: با اقدامات تخصصي و فني کارشناسان موفق به شناسايي فرد کلاهبردار شدند و متهم جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائی شد.

رئيس پليس فتا استان به شهروندان گفت : پيامک ارسالي از سوي نهاد هاي مربوط به هدفمندسازي يارانه فاقد لينک است، بنابراين جهت اعتراض به يارانه معيشتي نياز به واريز وجه نيست و شهروندان صرفاً به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه و از رفتن به ساير سايت‌ها و دانلود اپليکيشن‌هاي مختلف جداً خودداري کنند.

کد خبر: 115696

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0