16 فروردین 1399 - 10:09 ق.ظ

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان اصفهان تشریح کرد

جهاد کرونایی کانون‌های مساجد استان اصفهان

حجت الاسلام نیستانی به فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد در مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: باید پروتکلی برای ادامه فعالیت مساجد در نظر گرفته شود تا ضمن استفاده مردم از فضای معنوی مساجد، مسائل بهداشتی به طور جدی رعایت شود.

به گزارش عصر اصفهان،حجت الاسلام «محمدرضا نیستانی»  در اصفهان به فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد در مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان از ابتدای درگیری کشور با این اپیدمی فعالیت های خود را برای مقابله با کرونا آغاز کردند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری استان اصفهان با بیان اینکه برخی کانونها در زمینه اطلاع رسانی صحیح از روشهای مختلف به ویژه در فضای مجازی فعالیت خود را انجام دادند، افزود: کانونهای اصفهان به همراه فعالان فرهنگی مساجد فعالیتهای جهادی خود را به صورت خیرخواهانه انجام می دهند.

وی تهیه بسته های بهداشتی، ضد عفونی معابر، محله ها و اماکن مجاور مسجد را از اقدامات کانونهای استان برشمرد و تصریح کرد: با توجه به شرایطی که در کشور وجود دارد باید پروتکلی برای ادامه فعالیت مساجد در نظر گرفته شود تا ضمن استفاده مردم از فضای معنوی مساجد به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان، مسائل بهداشتی نیز به طور جدی رعایت شود.

حجت الاسلام نیستانی در ادامه به پویش مردمی «مؤذن محله» اشاره کرد و گفت: روایتی از امام رضا(ع) نقل شده است که شخصی نزد امام (علیه‌السلام) رسید و از بیماری خود و بستگانش گله‌مند بود، حضرت فرمود: «در منزل اذان بگو». آن شخص نقل می کند که من این کار را انجام دادم و بیماری از من و خانواده ام دور شد.

وی ادامه داد: با تأسی به این سخن امام هشتم (علیه‌السلام) پویشی مردمی با عنوان «مؤذن محله» راه‌اندازی کردیم؛ چرا که با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اغلب مساجد، مردم از برکت شنیدن صدای اذان در محله ها محروم شده اند؛ لذا با عنایت به فضایل اذان گفتن با صدای بلند در کلام اهل بیت (علیهم السلام) در رفع بلاها و بیماریها و احیای این فریضه با برکت؛ این پویش راه‌اندازی شد که طی آن «جوانان و نوجوانان برای شرکت در آن باید هنگام اذان، در حیاط ها، پشت‌بام‌ها و بالکن منازل با صدای بلند اذان بگویند و فیلم این اقدام خود را که به صورت افقی تهیه شده است، از طریق پیامرسان‌ها با هشتگ # موذن_محله ارسال کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری استان اصفهان به تهیه پادکست با محتوای مراقبت و رعایت مسایل بهداشتی  و پخش از بلندگوهای مساجد اشاره کرد و افزود: پروتکل ایمن‌سازی مسجد در برابر کرونا نیز در روز های اول شیوع این ویروس تهیه و به کانون‌ها ابلاغ شده است.

 

پایان پیام

 

300/

کد خبر: 29024

منبع: خبرگزاری شبستان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0