5 اسفند 1399 - 7:07 ب.ظ

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان:

ترویج احادیث امام جواد (ع) به ایجاد سبک زندگی اسلامی کمک می کند

بیکی گفت: ترویج احادیث امام جواد (علیه السلام) به ایجاد سبک زندگی اسلامی و کاهش آسیب های اجتماعی کمک می کند.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، «مهدی بیکی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: حضرت امام جواد (علیه السلام) جوانترین امام شیعیان است و این مسئله یکی از عجائب و معجزات شیعه است که امامی در سن کودکی زعامت و رهبری شیعیان را برعهده بگیرد که البته در روایات و در تاریخ پاسخ به این شبهه که آیا شخصی می تواند در کودکی به امامت برسد داده شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: پیروی از راه و سیره اهل بیت(علیهم السلام) یکی از دستورات مهم سبک زندگی ماست که باید آن را ترویج دهیم.

وی با بیان اینکه احادیث نابی از امام جواد (علیه السلام) وارد شده است که می تواند برای تمامی آحاد جامعه راهگشا و چراغ راه باشد، اظهارداشت: یکی از آن احادیث گرانسنگ این حدیث است که حضرت می فرماید: «مَن لَم يَعرِفِ المَوارِدَ أعيَتْهُ المَصادِرُ: هر کسی موقعیت شناس نباشد، جریانات او را می رباید و هلاک خواهد شد».

بیکی افزود: یا در حدیث دیگر به ما آموزش می دهد: «عِزُّ الْمُؤمِنِ، غِناهُ عنِ النّاسِ: عزت مومن در بی نیازی و طمع نداشتن به مال دیگران است».

وی خاطرنشان کرد: ترویج این احادیث می تواند به سبک زندگی اسلامی کمک کند و هم باعث کاهش آسیب های اجتماعی شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان گفت: یکی از فعالیت های کانون های مساجد تولیدات آثار چند رسانه ای در فضای مجازی است که احادیث اهل بیت (علیهم السلام) را در یک فرمت خوب در فضای مجازی انتشار می دهند.

کد 300

کد خبر: 31475

منبع: خبرگزاری شبستان

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0