5 دی 1399 - 2:20 ب.ظ

همتی:

برای خرید ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن کرونا، ۲۰۰ میلیون یورو تخصیص یافت

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به چگونگی رفع مشکل خرید واکسن کرونا گفت: برای خرید ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن کرونا، ۲۰۰ میلیون یورو تخصیص یافت. وی افزود: تمام تلاش ما این است که بتوانیم با دور زدن تحریم های ظالمانه امریکا دارو و تجهیزات پزشکی خریداری کنیم و در سال جاری نیز تاکنون ۲.۷ میلیارد دلار برای خرید تجهیزات پزشکی و دارو تخصیص یافته است.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از ایبنا، عبدالناصر همتی در بخش خبری ۲۱ سیما با اشاره به تامین منابع مورد نیاز برای خرید واکسن کرونا، گفت: تمام تلاش مان را با همکاری وزارت بهداشت برای تامین واکسن ادامه می دهیم و وزارت بهداشت تلاش خوبی کرده برای عقد قرارداد با کارگزار سازمان بهداشت جهانی که بتوانیم نزدیک ۱۶.۸ میلیون دز واکسن بگیریم.

رییس کل بانک مرکزی اظهارداشت: اینکه قبلا انجام نشده به این دلیل بود که فکر می کردیم از منابعی که در کره داریم بتوانیم تامین کنیم و برای همین نیز سازمان بهداشت جهانی و کارگزار مربوطه به آن از دولت آمریکا مجوز گرفته بود که از طریق کره پرداخت شود.
بیشتر بخوانید
همتی: پول پیش پرداخت واکسن کرونا به حساب سازمان بهداشت جهانی واریز شد

همتی ادامه داد: ما فکر می کردیم کره این کار را می کند ولی در آخرین لحظه گفتند شما تعهد بدهید که فرایند را قبول دارید چرا ما قبول نکردیم چون باید ۱۸۰ میلیون یورو را منتقل می کردیم از طریق بانک جی پی مورگان آمریکا و تبدیل به دلار می شد و از آنجا به اروپا و بانک سوییسی منتقل می شد.

کد 300

کد خبر: 34397

منبع: ایبنا

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0