31 تیر 1402 - 8:32 ق.ظ

رئیس شورای اطلاع رسانی استان اصفهان:

کار رسانه ای باورپذیری است

تشکیل هیئت اندیشه ورز تولید محتوا و پیوست رسانه ای

محمدرضا جان‌نثاری رئیس شورای اطلاع رسانی استان و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: با همراهی رسانه می‌توانیم اندیشه‌های مردم را با واقعیت سازگار کنیم و شورای اطلاع رسانی استان می‌تواند موتور محرک اطلاع رسانی در جامعه را تقویت کند.
جان‌نثاری با بیان اینکه کار رسانه ای این است که باور پذیر باشد، افزود: ارائه موفقیت‌ها و پیشرفت‌ها در ابعاد مختلف به صورت مستمر، بهترین مدل اطلاع رسانی است.
رئیس شورای اطلاع رسانی استان با بیان اینکه روابط عمومی، مسئول اطلاع‌ رسانی نیست، افزود: روابط عمومی ابزار و بستری است تا اطلاع رسانی را تسهیل کند و وظیفه اصلی اطلاع رسانی، با رسانه‌ها است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان به پیوست رسانه ای دستگاه ها اشاره کرد و ادامه داد: شایسته است یک هیئت اندیشه ورز تولید محتوا و پیوست رسانه ای تشکیل شود، تا موضوعاتی همچون موظف کردن دستگاه ها به پیوست رسانه ای، محتوای پیوست رسانه ای و همین طورقابل اندازه گیری بودن آن را پیگیری کند.
وی با بیان اینکه از نظرشورای اطلاع رسانی، رسانه هایی که مجوز دارند، مورد تأیید هستند، افزود: روابط عمومی استانداری باید بطوری برنامه ریزی کند که از ظرفیت تمام رسانه ها در جلسات شورای اداری استان استفاده شود و مدیرانی که به خبرنگاران پاسخگو نیستند به شورای اطلاع رسانی استان دعوت شوند تا در خصوص ارتباط نامطلوب خود با اهالی رسانه پاسخگو باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان به مشکلات عدیده رسانه های استان اشاره کرد د افزود: باعث تأسف است که رسانه ها به خصوص رسانه‌های با سابقه تا حدی گرفتار مشکلاتی هستند که رغبت به فعالیت ندارند، و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بایستی این موضوع را بررسی و نتیجه را به شورای اطلاع رسانی استان منعکس کند.
جان‌نثاری افزود: مصوبات خوبی در شورای اطلاع رسانی استان به تصویب می‌رسد که نیازمند همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است تا عملیاتی شود.
رئیس شورای اطلاع رسانی استان ادامه داد: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در نظر داشته باشند که برگزاری برنامه و اردوهای پیشرفت برای نشان دادن دستاوردها کفایت نمی‌کند؛ بلکه بایستی به صورت کاربردی و با استفاده از رسانه به آحاد جامعه منتقل کنند.از این رو دستگاه‌ها موظف هستند دستاورد و پیشرفت‌های خود را به صورت کاربردی با استفاده از رسانه به مردم انتقال دهند.
وی در خصوص اردوی راهیان پیشرفت نیز، بیان داشت: در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، دانشگاه، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، زیرساخت‌های راه، آب، برق، گاز، ارتباطات، مسائل اجتماعی و فرهنگی، مسائل عبادی و رسانه، متولیان موظف هستند سیر تحولی این مجموعه‌ها را از اول انقلاب تا کنون، مستند کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با بیان اینکه اردوهای پیشرفت تنها دیدن تحولات نیست بلکه باید مخاطب پیشرفت را به صورت واقعی لمس کند و بر آن باور داشته باشد. ادامه داد: در این خصوص دستگاه‌ها مکلف شوند پیشرفت‌های مجموعه خود را با همکاری رسانه‌ها مستند کنند.

کد خبر: 135737

نویسنده: : ناصر بهروان

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0