10 اردیبهشت 1399 - 1:21 ب.ظ

اگر واکسن کرونا کشف نشود چه اتفاقی خواهد افتاد؟

محققان در سراسر جهان در تلاشند تا یک واکسن را برای درمان ویروس کرونا پپدا کنند. ماه‌ها از شروع همه گیری کرونا می‌گذرد و هنوز درمان یا واکسن مشخصی برای این ویروس به شکل جهانی تایید نشده است.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از گلوبال نیوز، در اوایل این ماه، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا گفت که “بهترین فکرها” در کانادا و خارج از این کشور در تلاشند تا درمان کرونا را پیدا کنند، اما تا زمانی که واکسن ایجاد نشود، این کشور به حالت عادی که قبلاً داشت برنمی گردد.

در حال حاضر، بیش از ۷۰ آزمایش واکسن در سراسر جهان انجام شده است، از جمله در کانادا. محققان اظهار امیدواری کردند که بتوانند واکسنی ایجاد کنند، اما شاید تا زمانی که این واکسن قابل استفاده شود حدود ۲ سال زمان لازم باشد. اکنون برخی افراد بدبینانه‌ترین حالت را در نظر دارند و می‌گویند در صورت عدم تولید واکسن چه اتفاقی می‌افتد؟

دکتر جف کونگ، متخصص بیماری‌های عفونی در دانشگاه تورنتو می‌گوید اگر واکسن ایجاد نشود، درصد مشخصی از جمعیت برای ایجاد آنچه که به عنوان “ایمنی گله” شناخته می‌شود، باید آلوده شوند. کونگ گفت: «ایده ایمنی گله این است که افراد به اندازه کافی در یک جمعیت از ابتلا به ویروس مصون هستند، زیرا قبلاً آلوده شده اند، یا واکسینه شده اند بنابراین دیگر هیچ فردی برای انتشار ویروس وجود ندارد؛ بنابراین با این فرض که بعد از یک بار ابتلا به ویروس، برابر آن مصونیت دارید، می‌توانید بیش از نیمی از جمعیت را سالم نگه دارید.».

کد 300

کد خبر: 44163

منبع: گلوبال نیوز

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0