24 مرداد 1401 - 7:30 ق.ظ

پایان دادن به افت‌وخیزهای شیوع کرونا تنها با رعایت بهداشت و واکسیناسیون

بعد از افت شیوع کرونا اکنون این ویروس،خیزش دوباره دارد و مراجعه روزانه به طور میانگین ۴۰۰ نفر مشکوک ابتلا به کرونا به مراکز درمانی استان سمنان ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانند رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و تزریق دز یادآور واکسن علیه کووید۱۹ را در این استان دوچندان می‌کند.

اوایل خردادماه ۱۴۰۱ بود که با کاهش و صفر شدن آمار ابتلا و فوتی کرونا موجی از امید در دل همه رقم خورد، اما این روزها افزایش آمار ابتلا و شمار فوتی‌ها به نوعی نگران کننده است.
کرونا گویا خیال دست برداشتن از سر مردم ندارد و در این شرایط گزارش‌ها نشان می‌دهد رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جلوگیری از سرعت انتشار ویروس و انجام واکسیناسیون به منظور کمک به ایمنی بدن ، تنها راهکار مقابله با شیوع ویروس کرونا است و انتظار می‌رود تمام افرادی که حداقل ۶ ماه از تزریق آخرین دز واکسن کرونایشان می‌گذرد نسبت به تزریق اقدام کنند.

پوشش ۵۰ درصدی دز یادآور واکسن علیه ویروس کرونا در استان سمنان

پایان دادن به افت‌وخیزهای شیوع کرونا تنها با رعایت بهداشت و واکسیناسیون

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان سمنان گفت: پوشش واکسیناسیون کرونای دز یادآور در این استان به ۵۰ درصد رسیده است.

احمد ریواده بیان کرد: با اینکه نیمی از جمعیت واجد شرایط دریافت واکسن یادآور ، مراجعه کرده و واکسن خود را دریافت کرده اند باز هم اطلاع رسانی برای افزایش پوشش واکسیناسیون لازم است.
وی با اشاره به روند افزایشی ابتلا به کرونا و نیز شمار بیماران کرونایی بستری در بخش های عمومی و مراقبت های ویژه گفت : روزانه به طور میانگین ۴۰۰ نفر مشکوک ابتلا به کرونا به مراکز درمانی استان سمنان مراجعه می کنند.
ریواده افزود : در هفته های اخیر میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یافته است ولی هنوز تا وضعیت مطلوب فاصله داریم.
معاون استاندار سمنان همچنین تاکید کرد : با توجه به اینکه مهر ماه امسال مدارس و دانشگاه ها به صورت حضوری بازگشایی می شود، تدابیری برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در آموزشگاه ها و دانشگاه ها اندیشیده شد.

 

افزایش شمار بیماران بدحال کرونایی در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان
معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی، خدمات بهداشتی، درمانی استان سمنان گفت که شمار بیماران مبتلا به ویروس کرونا که بدحال هستند، در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی این استان رو به افزایش است و انتظار می‌رود مردم هر چه سریع‌تر برای تزریق واکسن مراجعه کنند.
سید سعید کسائیان اظهار داشت:  طی ۲ هفته اخیر تعداد بستری‌شدگان در بخش ICU افزایش یافته و این نشان می‌دهد که این بیماری همچنان خطرناک است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی، خدمات بهداشتی، درمانی استان سمنان ادامه داد:  از ۵۱ مورد بیمار کرونایی بستری در بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه، ۲۲ نفر در بخش ICU مراقبت می‌شوند.
وی با تأکید بر اینکه واکسیناسیون در کاهش شدت بیماری مؤثر است، بیان کرد: خواهش ما از کسانی که بیمار نشده‌اند، این است که واکسیناسیون خود علیه ویروس کرونا را کامل کنند.
وی خاطرنشان کرد: ۱۳ تا ۱۵ درصد مردم استان سمنان هنوز نوبت یک واکسن خود را تزریق نکرده‌اند که جای تعجب دارد و از همه این افراد و کسانی که ۶ ماه از تزریق آخرین دز واکسن آن ها گذشته و در این ایام بیمار نشده‌اند، خواهش می‌کنیم که برای تزریق واکسن مراجعه کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان با بیان اینکه تیم‌های سیار واکسیناسیون در اماکن مختلف حضور می‌یابند، خاطرنشان کرد: با وجود افزایش بیماری کرونا اما روند واکسیناسیون کند است و برای جلوگیری از پیشرفت این بیماری مردم باید برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

هر فرد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از آخرین تزریق دز واکسن کرونایش گذشته باشد باید برای تزریق دز بعدی واکسن مراجعه کند و انتظار می‌رود آحاد جامعه با انجام به موقع واکسیناسیون در حفظ حقوق شهروندی و کمک به کادر درمان در قطع زنجیره انتقال این ویروس منحوس همراهی کنند.

کد خبر: 119344

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0