10 اردیبهشت 1402 - 1:41 ب.ظ

افتتاح نخستین آزمایشگاه علت‌یابی حریق غرب آسیا در اصفهان

آتشپاد دوم ابراهیم مطلبی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: به‌منظور ارائه خدمات حرفه‌ای در زمان حادثه و همچنین در زمینه تحقق شعار «پای ایمنی شهر ایستاده‌ایم» نخستین آزمایشگاه علت‌یابی حریق در غرب آسیا با همکاری شهرداری و دانشگاه اصفهان راه‌اندازی شد.

افتتاح نخستین آزمایشگاه علت‌یابی حریق غرب آسیا در اصفهان

مطلبی افزود: خرید تجهیزات لازم برای آزمایشگاه علت‌یابی حریق در قالب تفاهم‌نامه‌ای که در سه فاز با دانشکده شیمی دانشگاه اصفهان تنظیم شد، صورت گرفت.

وی اضافه کرد: هنگام وقوع حریق و حوادث، تشخیص علت حریق ضروری است که این آزمایشگاه می‌تواند در سطح کشوری به این نیاز کمک کند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: افتتاح نخستین آزمایشگاه علت‌یابی حریق در غرب آسیا به همت شهرداری اصفهان، در حالی که فقط پنج کشور در جهان چنین دستاورد و فناوری را دارد، برگ زرینی بر افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است.

مطلبی با بیان اینکه ارتقای ضریب ایمنی شهر اصفهان مهمترین هدف این سازمان است، افزود: دو فاز دیگر این آزمایشگاه را با تلاش همکارانمان به بهره‌برداری خواهیم رساند تا از نتایج آن در تشخیص حریق در زمینه‌های مختلف از جمله موارد قضائی و انتظامی بهره‌مند شویم.

کد خبر: 132973

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0