5 فروردین 1399 - 12:02 ق.ظ

آتش سوزی در بازار فرش فروشان میدان امام (ره) خسارتی نداشت

آتش‌سوزی صبح چهارشنبه در بازار فرش فروشان میدان تاریخی امام(ره) اصفهان هیچگونه خسارت جانی و مالی نداشت.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان؛ فرهاد کاوه آهنگران؛ سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اعلام این خبر گفت: این آتش‌سوزی ساعت ۹ و ۳۴ دقیقه امروز به اتاق فرمان ۱۲۵ اعلام و در پی واحدهای آتش نشان به محل اعزام شد.

فرهاد کاوه آهنگران افزود: حریق در قسمت بالای یک سقاخانه در بازار فرش فروشان میدان امام (ره) رخ داده بود که با سرعت عمل نیروهای عملیاتی خاموش و از سرایت آتش به مغازه‌های مجاور و بازار جلوگیری شد.

وی تصریح کرد: علت بروز این حادثه توسط کارشناسان آتش نشانی بررسی و اعلام خواهد شد.

در سال‌های گذشته نیز چند فقره آتش سوزی در مغازه‌های بازار بزرگ اصفهان رخ داد و تاکنون جلسه‌های بسیاری بین نهادهای مختلف برای تامین ایمنی این مجموعه برگزار و به تشکیل کارگروه ویژه ایمن‌سازی بازار تاریخی اصفهان با هدف هماهنگی هرچه بیشتر بین دستگاه‌های اجرایی مختلف برای ایمنی این مجموعه تاریخی و صنفی بزرگ منجر شده است.

بازار اصفهان یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین بازارهای خاورمیانه است؛ این بازار با قدمتی افزون بر چهار قرن در کنار مسجد امام، مسجد شیخ لطف الله و عمارت عالی قاپو در مجموعه میدان امام (نقش جهان) قرار دارد.

این بازار بزرگ دارای مغازه‌ها و دکان‌هایی مربوط به دوران حکومت صفویه است که در زمان گذشته به‌خصوص در سه دوره آل بویه، سلجوقیان و صفویه امکان رقابتی سالم را برای هنرمندان، صنعتگران و صاحبان مشاغل مختلف فراهم کرد و باعث پیشرفت و شکوفایی مردم و شهر شد و این نقش و کارکرد همچنان ادامه دارد.

بر اساس برخی از آمار منتشر شده حدود ۲۷ هزار واحد صنفی در این بازار فعال است.

206

کد خبر: 29699

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0