21 اردیبهشت 1399 - 4:12 ب.ظ

اردوغان بار دیگر خواستار پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا شد

«رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه شنبه با ارسال نامه‌ای به اتحادیه اروپا ضمن تبریک فرارسیدن «روز اروپا» بار دیگر خواستار پیوستن ترکیه به این اتحادیه شد.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از خبرگزاری آناتولی، اردوغان به مناسبت هفتادمین سالروز صدور اعلامیه «شومان» و تشکیل اتحادیه اروپا با ارسال نامه‌ای به این اتحادیه خواستار پایان دادن به آنچه تبعیض علیه ترکیه و طرد این کشور از سوی اتحادیه اروپا خواند، شد.

وی با بیان اینکه ترکیه از سال ۱۹۹۹ همزمان با اعلام نامزدی این کشور برای پیوستن به اتحادیه «روز اروپا» را در کنار ملت‌های اروپایی جشن می‌گیرد، خاطرنشان کرد که در این مرحله سخت باید از تمامی فرصت‌ها برای بهبود روابط ترکیه و اروپا نهایت استفاده را برد.

رییس جمهوری ترکیه تاکید کرد که پذیرش عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا در تقویت زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی این اتحادیه نقش موثری خواهد داشت و اتحادیه اروپا را به بازیگری مهم در عرصه جهانی بدل خواهد کرد.

اردوغان به درخواست کشور‌های اروپایی از آنکارا برای کمک‌رسانی در زمان شیوع ویروس کرونا نیز اشاره کرد و گفت که نظام بهداشتی ترکیه به عنوان الگویی برای بسیاری از کشور‌های عضو در اتحادیه اروپا به حساب می‌آید و مشارکت ترکیه برای مقابله با کرونا در کنار اروپا، این اتحادیه را قدرتمندتر خواهد کرد.

کد 300

کد خبر: 43660

منبع: آناتولی

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0