9 آبان 1399 - 7:58 ب.ظ

دیدار عراقچی با معاون وزیر خارجه ترکیه

معاون وزیر امور خارجه با همتای ترکیه‌ای خود دیدار و درباره طرح ایران برای حل مناقشه قره باغ به گفت‌و‌گو نشست.

به گزارش عصر اصفهان،به نقل از فارس، سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و فرستاده ویژه ایران برای حل مناقشه قره باغ که در چهارمین مقصد سفرش به منطقه امشب بدین منظور وارد آنکارا شد با سدات اونال معاون وزیر خارجه ترکیه دیدار و به گفت‌وگو نشست.

فرستاده ویژه جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل مناقشه قره باغ، پیش از این با مقامات جمهوری آذربایجان، روسیه و ارمنستان دیدار و گفت‌و‌گو کرده بود.

معاون وزیر امور خارجه در پایان حضورش در ایروان گفت که نقش ایران برای کمک به حل این مناقشه، مورد تایید جمهوری آذربایجان و ارمنستان است.

پس از آنکه چندی پیش خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه از طرح ایران برای حل مناقشه قره باغ خبر داد و گفت ایران طرحی را آماده کرده که با مشورت با هر دو طرف موضوع یعنی جمهوری آذربایجان و ارمنستان و دولت‌های منطقه و همسایگان پیگیری خواهد شد، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه روز (سه شنبه) ششم آبان ماه از تدوین طرح ایران برای حل دائمی مناقشه قره باغ و تصویب آن توسط مقامات عالی کشور خبر داد و پس از آن عراقچی در سفری به منطقه این طرح را در باکو، مسکو و ایروان و همچنین آنکارا به مقامات این کشورها ارائه کرد.

کد خبر: 37080

منبع: فارس

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0