اتوبوس های نو و خراب!؟
اتوبوسهای تولید داخل ۲۵ تا ۴۰ درصد گرانتر از اتوبوسهای چینی
اتوبوس نو پروتکل پذیرفته شده ای دارد و تا مدت ها باید بار شهر را بردارد نه اینکه نیامده خراب شوند و به پارکینگ بروند. ولی الان 150 اتوبوس نو داخلی، خراب شده و از چرخه خدمت خارج شده است.
پرویز سروری نائب رییس شورای شهر تهران با بیان مطلب فوق افزود: تمایل شهرداری و شورا به این است که از تولیدات داخل حمایت کنند ولی نباید عده ای سو استفاده کنند و مردم در سرما و گرما به علت خرابی اتوبوس معطل بماند.
پرویز سروری نائب رییس شورای شهر تهران در خصوص نحوه قرارداد شهرداری با خودروسازان داخلی و گلایه مندی آنها، گفت: در شهرداری معاملات به صورت نقدی و غیرنقدی صورت می گیرد و خودروسازان می توانند قبول کنند و اجباری نیست. وی با بیان اینکه در همه پروژه ها از این روش استفاده می شود، گفت: حجم پروژه ها در شهرداری بالاست و کارها به صورت نقدی و غیرنقدی پیش میرود و اگر ملکی به خودروساز معرفی می شود، آنها میتوانند بررسی کنند و در صورتی که مورد تاییدشان نباشد، قبول نکند.
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ما از کل ظرفیت اتوبوس کشور در صورتی که استاندارد باشد استفاده میکنیم گفت: هر کارخانه ای که بچرخد شغل ایجاد می شود اما باید خودرو استاندارد باشد و ما به دلیل اینکه فاصله بین تولید و تقاضا زیاد است از واردات هم استفاده میکنیم اما از تولیدات با کیفیت داخل هم استفاده میکنیم.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اما میگوید: تولید یک هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی در قرارداد با چینیها در دستور کار قرار گرفته که قیمت هر یک از آنها ۲۲۰ هزار یورو است اما اتوبوسهای ایران خودرو دیزل ۲۹۰ هزار یورو قیمت دارد؛ این در حالی است که اتوبوسهای چینی مشخصات فنی بالاتر و بهتری دارند. وی افزود: ما اتوبوسهای ایران خودرو دیزل را تست کردهایم، پیمایش این اتوبوسها ۱۷۰ کیلومتر است در حالی که پیمایش اتوبوسهای چینی ۲۷۰ تا ۲۸۰ کیلومتر است. عمده موضوع اتوبوسهای برقی نیز مربوط به باتری آنهاست.
منبع: عصر اصفهان
ارسال دیدگاه
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد