30 فروردین 1399 - 6:00 ب.ظ

آبشار بیشه

در طبیعت زیبای لرستان، آبشارهای کوچک و بزرگ متعددی وجود دارد که یکی از این آبشارها، که معروف ترین آبشار این استان زیبای ایران است، بیشه نام دارد.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، آبشار زیبای بیشه لرستان، یکی از آبشارهای دائمی ایران میباشد و در حدود ۳۰ کیلومتری جنوب شهرستان دورود قرار گرفته است.
آبشار بیشه در دل کوه‌های زاگرس جاری میباشد و ارتفاع این آبشار دائمی زیبا، حدوداً ۵۸ متر از سطح رودخانه میباشد و عرض آن نیز حدود ۲۰ متر میباشد. آب جاری در این آبشار، از چشمه‌های متعدد تأمین می‌گردد و پس از عبور از ایستگاه راه آهن بیشه، به رودخانه سزار می‌ریزد.

آبشار بیشه لرستان، بدلیل همجواری با چندین منطقه زیبای دیگر در اطراف خود همانند جنگل‌های پهناور بلوط، چشم‌انداز ایستگاه راه آهن ،روستای زیبای بیشه و همچنین با دارا بودن هوای خنک و دل انگیز، این منطقه را به یکی از جاذبه های گردشگری و دیدنی استان برای گردشگران و مسافران این قطعه از بهشت ایران زمین، مبدل کرده است. بدلیل قرار گرفتن راه آهن تهران به خوزستان در کنار آبشار بیشه و در نزدیکی ایستگاه بیشه ، این منطقه پذیرای مسافران بسیار زیادی از اقصی نقاط کشور است.
در پائین ایستگاه راه آهن بیشه و در دل درختان بلند جویبارهای صاف و زلال، اقامتگاه‌های چوبی و زیبا، اتاقک، محل برپایی چادر، حمام، سرویس بهداشتی و … در اختیار بازدید کنندگان مشتاق این آبشار زیبا قرار می‌گیرد و مسافران و علاقمندان میتوانند در آنجا به استراحت بپردازند.
آبشار بیشه در روستایی به همین نام قرار دارد و مردم روستای بیشه بیشتر از طوایف گراوند و سالاروند تشکیل می‌شوند و مردم این روستا به زبان لری مینجایی و همچنین لری بختیاری صحبت می‌کنند.

کد 300

کد خبر: 29901

منبع: وب سایت به پین

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0