9 مرداد 1400 - 11:42 ق.ظ

به دلیل حاصلخیز بودن

ممنوعیت تغییر کاربری زمین های کشاورزی در شرق اصفهان

مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به مشکلات اقتصادی در شرق اصفهان اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات ما در شهرک‌های صنعتی تراکم تقاضا است چرا که در این شهرک‌ها، بخشی از زمین‌ها و فضاهایی که در اختیار بوده بدون اینکه استفاده‌ای از آنها بشود، وارد بازار سوداگری شده است.

 

به گزارش عصر اصفهان، طغیانی افزود: نرخ اشغال و فعالیت در شهرک صنعتی هرند با وجود افزایش تقاضا برای توسعه واحدها، به حدی نیست که امکان توسعه وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: بنابراین اگر امکان فعلی ناقص رها و امکان جدیدی در شهرک راه اندازی شود، هزینه بر است و به محض اینکه استانداردهای لازم شهرک صنعتی هرند فراهم شود توسعه نیز محقق می‌شود که مدیریت استان با رفع نواقص آن آمادگی لازم را برای توسعه دارد.

  • موانع تقسیم و تصویب فرمانداری‌های شرق اصفهان

نماینده مردم اصفهان با بیان اینکه دسترسی‌ها با تقسیمات کشوری از بخشداری به فرمانداری تسهیل می‌شود، افزود: با استانداردهای لازم از جمله جمعیت، گستردگی و … شرق اصفهان امکان ارتقا به لحاظ اقتصادی و توسعه را دارد از این رو پس از نامه‌نگاری نمایندگان اصفهان و بررسی در وزارت کشور، مصوب شده تا چهار بخش شرق اصفهان دارای فرمانداری شوند.

طغیانی ادامه داد: هرچند که هر چهار بخش کوهپایه، جلگه، بن رود و جرقویه قابلیت مجهز شدن به فرمانداری و یک شهرستان را دارند اما یکی از موانع این موضوع که منتظر ابلاغیه از سوی دولت است، تأمین بودجه‌های آن و اختلافاتی است که ممکن اتفاق بیافتد و این کار را دشوار می‌کند.

  • هزینه‌های مازاد مسکن در شرق اصفهان

وی با بیان اینکه زمینه‌های اقدام ملی توسعه مسکن در شرق اصفهان انجام شده است، افزود: مانع توسعه مسکن در این مناطق موارد جانبی مانند تأسیسات، خیابان‌سازی بیشتر و امکانات برق و آب است. اگر سرمایه‌گذاران هزینه‌های مازاد آن را تقبل کنند از سوی دولت مانعی وجود ندارد.

نماینده مردم اصفهان با بیان اینکه تغییر کاربری زمین های کشاورزی شرق اصفهان به دلیل حاصلخیز بودن خاک این منطقه ممنوع است، افزود: خاک شرق اصفهان یکی از زرخیزترین و بهترین خاک در مناطق اطراف استان اصفهان است که امیدواریم با رفع مشکل آب کشت مبتنی بر کم آبی صورت گیرد اما تغییر کاربری زمانی باید ایجاد شود که زمین مذکور از کاشت و کشاورزی خارج شده باشد و امکان کاشت دیگر نداشته باشد.

کد خبر: 27920

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0