15 اسفند 1399 - 5:09 ب.ظ

در جلسه کمیته‌های ستاد کرونا مطرح شد

دستور روحانی برای طراحی و اجرای برنامه‌های تفریحی متناسب با نوروز

رئیس‌جمهور به کمیته‌های ستاد کرونا ماموریت داد امکان پخش برنامه‌های نشاط‌آور متناسب با ایام نوروز از جمله نمایش فیلم‌ها، اکران‌های سینمایی و کنسرت‌های آنلاین را فراهم کنند.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دستورالعمل هماهنگی مدیریت و مسؤولیت پذیری سفرهای نوروزی در شرایط کرونا، در جلسه رؤسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور بررسی شد.

در چارچوب این دستورالعمل که توسط قرارگاه عملیاتی و با مشارکت کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا تدوین شده، پیش بینی شده که تمامی ترددها و سفرها به شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است.

کمیته بهداشتی و درمانی نیز موظف شد اقدامات لازم را برای بازنگری در پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با سفر، اقامتگاه‌ها، مراکز تفریحی و محیط‌های کسب و کار و نظارت دقیق بر روند اجرای این پروتکل‌ها، انجام دهد.

قرارگاه عملیاتی و کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز موظف شدند بر تغییر وضعیت احتمالی استان‌ها در خلال سفرهای استانی و هماهنگی میان دستگاه‌ها از جمله نیروی انتظامی، وزارت میراث فرهنگی و راه و شهرسازی برای کنترل تردد افراد با تست مثبت کرونا و برخورد با خاطیان عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اقدامات لازم را با نهایت دقت انجام دهند.

رئیس جمهور در همین ارتباط با اشاره به تجارب به دست آمده طی یکسال اخیر و در عین حال دومین نوروزی که کشور گرفتار پاندمی کووید ۱۹ است، گفت: با بهره گیری از این تجربیات و همچنین رعایت دقیق و جدی پروتکل‌ها و پیش گرفتن زندگی سازگار با کرونا می‌توان تعطیلات مرتبط با نوروز را با اجرای پروتکل‌ها برگزار کرد.

کد 300

کد خبر: 33469

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0