13 اسفند 1399 - 3:26 ب.ظ

امید به صاحب خانه شدن فرهنگیان کیاکلا

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی مازندران : ساخت مسکن فرهنگیان کیاکلا با ارائه گزارش توجیهی و امکان سنجی به سرانجام خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مازندران، معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی مازندران در مجموعه ۲۰و۴۵ دقیقه خبر صداوسیما گفت: زمین ۲ هکتاری در خارج از محدوده شهر کیاکلا و متعلق به تعاونی مسکن فرهنگیان است که براساس ضوابط و قوانین شهرسازی این زمین به دلیل قرار گرفتن در حریم شهری ، اجازه ساخت و ساز مسکن داده نشده است.

او افزود: مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۸۱ قانون منع فروش ، واگذاری زمین‌های بدون کاربری مسکونی برای ساخت مسکن به شرکت‌های تعاونی مسکن و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی را مصوب کرد.

یزدانی گفت: براساس این ضوابط، تعاونی زمین ۲ هکتاری را بدون استعلام از شهرداری در خصوص قرار گرفتن یا نگرفتن در محدوده شهری خریداری کرده است.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی مازندران افزود: راهکار قانونی برای ساخت مسکن در این زمین تهیه گزارش توجیهی و امکان سنجی، دریافت استعلام کشاورزی است.

او گفت: تمامی مستندات باید در کار گروه تخصصی و شورای برنامه ریزی توسعه استان مصوب و در شورای شهرسازی و معماری ایران تایید شود.

کد 300

کد خبر: 33148

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0