11 تیر 1401 - 3:00 ب.ظ

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان :

53 مصوبه سهم استان در سفر ریاست جمهوری بود

در سفر اخیر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان ، سهم آموزش و پرورش از این سفر، 53 مصوبه که بطور عمده عمرانی بود ، اختصاص یافت و بخشی از این مصوبات نیز برای 300 مدرسه خیر ساز اختصاص پیدا می‌کند که در خصوص مسائل کلان استان گام‌های بلندی برداشته خواهد شد.

عصراصفهان – ناصربهروان

محمدرضا ابراهیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در سفر اخیر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان ، سهم آموزش و پرورش از این سفر، 53 مصوبه که بطور عمده عمرانی بود ، اختصاص یافت و بخشی از این مصوبات نیز برای 300 مدرسه خیر ساز اختصاص پیدا می‌کند که در خصوص مسائل کلان استان گام‌های بلندی برداشته خواهد شد.
وی افزود: خانواده‌ای نیست که با مدرسه به طور مستقیم یا غیرمستقیم ارتباط نداشته باشد و در استان اصفهان هیچ شهر و روستایی نیست که به واسطه نبود پایگاه آموزش و پرورش ، افراد از ادامه تحصیل باز بمانند.
ابراهیمی بابیان اینکه تعلیم و تربیت نیاز به زیرساخت‌ دارد که مهمترین آن‌ها نیروی انسانی است، ادامه داد: آموزش و پرورش استان اصفهان در سال گذشته 16 هزار کسری نیرو داشت، که بخشی از طریق آزمون استخدامی، فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان ، ماده28 ، خرید خدمت و حق التدریس تأمین شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه تنها چهار مدرسه کمیساریای عالی در استان اصفهان وجود دارد ، گفت: در حال حاضر هزار و 900 کلاس درس مربوط به اتباع در استان فعال است که طبق پیش بینی برای سال تحصیلی آینده باید 660 کلاس درس به این تعداد اضافه شود.
وی افزود: نمی‌توان گفت مدارس استان اصفهان فرسوده و ناایمن هستند؛ هر چند ساختمان مدارسی در استان داریم که از لحاظ اسمی دارای سابقه ساخت طولانی هستند ولی طی ارزیابی‌هایی که سازمان نوسازی مدارس انجام داد ، بسیاری این ساختمان‌ها ضریب ایمنی بالایی دارند.
ابراهیمی ادامه داد: وظیفه تأیید ایمنی ساختمان مدارس به عهده سازمان نوسازی مدارس است و این سازمان طی بازدیدهای مداومی که از مدارس انجام می‌دهد، ایمنی ساختمان‌های مدارس را مورد بررسی قرار داده و بسته به تشخیص اگر ساختمانی ناایمن باشد، نوسازی و تقویت ایمنی آن را انجام می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه 3 منطقه از استان اصفهان دارای مدارس کانکسی هستند، افزود: این سه منطقه در شهرستان‌های فریدن و سمیرم است؛ طبق مصوبات سفر رئیس جمهور تمام مدارس کانکسی استان اصفهان جمع آوری می‌شود؛ خوشبختانه در روستاها به دلیل کم بودن تعداد دانش آموزان مشکلی در تأمین فضای ایمن برای تحصیل این دانش آموزان وجود ندارد.
وی با بیان اینکه 15 درصد از جمعیت دانش آموزی استان اصفهان در مدارس غیرانتفاعی تحصیل می‌کنند، افزود: اولویت آموزش و پرورش استان ، سلامت و ادامه تحصیل دانش آموزان در فضای ایمن است. با توجه به استانداردهای بالای بخشنامه استقرار، قرار است در مجلس مورد بررسی قرار گرفته و اصلاح شود.
ابراهیمی با بیان اینکه خط قرمز آموزش و پرورش تخلف معلمان است ، ادامه داد: در هر جامعه کارمندی قانون شکن وجود دارد ولی کمترین قانون شکنی را صنف معلمان دارند. آموزش و پرورش در صورت اثبات تخلف معلم در گام نخست وی را ارشاد، و اگر باز این تخلف صورت گرفت با متخلف برخورد اداری صورت خواهد گرفت.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: رویکرد نوین آموزش و پرورش مهارت آموزی به دانش آموزان است البته این مهارت آموزی باید منتج به کارآفرینی شود؛ در سند تحول بنیادین و برنامه پنج ساله ششم باید نیمی از دانش آموزان پایه نهم به هنرستان بروند که در استان اصفهان حدود 43 درصدآن محقق شده است.
وی ادامه داد: تعداد هنرستان‌ها در استان اصفهان لازم است افزایش پیدا کند و تجهیزات آن‌ها بروز شود؛ به همین جهت طرح هنرستان‌های در جوار صنعت در استان درحال اجراست که دانش آموزان در کنار فراگیری درس‌های تئوری در محیط کامل صنعتی کار عملی انجام دهند و مهارت کسب کنند.
ابراهیمی افزود: به هیچ عنوان اخذ هزینه نباید شرط ثبت نام مدارس باشد و در صورتی که مدرسه‌ای ، چه دولتی وچه غیر انتفاعی، ثبت نام و ارائه کارنامه را شرط به دریافت هزینه کند، مرتکب تخلف آشکار شده است.

کد خبر: 117499

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0