30 مهر 1399 - 1:08 ب.ظ

۲۸ وقف جدید در کاشمر ثبت شد

۲۸ وقف جدید در کاشمر ثبت شد.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از ایرنا، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر گفت: طی یک‌سال اخیر ۲۸ وقف جدید به ارزش بالغ ‌بر ۵۰ میلیارد ریال در این شهرستان به ثبت رسیده است.

حجت‌الاسلام حسین نیساری سه‌شنبه شب در نشست با فرماندار کاشمر افزود: طی یک‌سال گذشته ۱۶ هزار و ۱۲۲ تصویر اوراق و اسناد پرونده‌های رقبات اسکن و در سامانه جامع موقوفات کشور بارگذاری شده که متولی ۹ هزار و ۳۹۹ رقبه اداره اوقاف و امور خیریه است.

وی ادامه داد: تصرف اراضی موقوفات یکی از دغدغه‌های این اداره است که در این راستا طی یک‌سال گذشته چهار هزار و ۵۰ فقره از این رقبات در سامانه کاداستر بارگذاری شده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر از وجود ۱۱ هزار و ۳۹۳ رقبه در شهرستان کاشمر خبر داد و گفت: در راستای تبدیل بقاع متبرکه به عنوان قطب فرهنگی که از تأکیدات رهبر معظم انقلاب است مأموریت‌های جدید در حوزه فرهنگی تعریف شده تا بتوانیم اقدامات مؤثری در زمینه ارتقای سطح فرهنگی و معنوی جامعه انجام دهیم.

وی همچنین برگزاری ۳۴ برنامه و مسابقه فرهنگی با مشارکت بیش از ۸۰ هزار نفر از سراسر کشور و توزیع ۶۴۵ بسته مهر تحصیلی بین نیازمندان با هزینه ۹۷۰ میلیون ریال را از اقدامات اداره اوقاف و امور خیریه در حوزه اقدامات فرهنگی برشمرد.

کد 300

کد خبر: 38545

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0