17 شهریور 1400 - 6:00 ب.ظ

۲۶ شهریور؛ آغاز سفر هوایی یکهزار و ۲۰۰ زائر اصفهانی برای اربعین

سید مجتبی ایزدی مدیرکل امنیتی، انتظامی استانداری اصفهان، با بیان اینکه ستاد اربعین استان قبل از ماه محرم تشکیل شد اما به دلیل شرایط سیاسی حاکم بر کشور عراق و نیز ویروس کرونا شیوه نامه ای تنظیم نشده بود.

به گزارش عصراصفهان، ایزدی از آخرین تصمیمات این ستاد خبر داد و افزود: فرودگاه بین المللی نجف و بغداد میزبان زائران هستند و مسیرهای دریایی و زمینی از محورهای خوزستان، ایلام و کرمانشاه مسدود و سفر از مرزهای های زمینی به طور کلی ممنوع است.

وی، سهیمه اصفهان را حداقل ۹۵۰ و حداکثر یک هزار و ۲۰۰ نفر در قالب موکب داران، خدمات و زائران عنوان کرد و گفت: پرواز سفرهای عتبات عالیات از جمعه ۲۶ شهریور تا پنجشنبه هشتم مهر انجام می‌شود. همچنین ممنوعیت ورود زائران خارجی به صورت ترانزیت به دلایل شرایط منطقه ای و کنترل کرونا اعلام شده و در سال جاری زائران خارجی به کشور نخواهیم داشت. صدور ویزا در فرودگاه‌ها لغو شده و نیز توصیه شده است از ورود افرادی که دارای بیماری زمینه ای هستند ممانعت شود.

مدیرکل امنیتی، انتظامی استانداری ادامه داد: افرادی که به هر جهت مسوولیتی اعم از موکب داری یا خدماتی در کشور عراق دارند باید ۲ دز واکسن را تا ۱۹ شهریور دریافت کرده و نتیجه پی سی آر را از ۷۲ ساعت قبل سفر و کارت واکسیناسیون زیرنظر بهداشت و علوم پزشکی را  به همراه داشته باشند.

ایزدی، اضافه کرد: کمیته ۱۸ گانه ستاد اربعین در استان تشکیل شده است که کمیته حمل ونقل و سوخت، بهداشت ودرمان، مشارکت مردمی و فرهنگی و آموزشی نسبت به سایر کمیته ها فعال‌تر است و هماهنگی و همکاری بین بخشی برای خدمت به مردم را بر عهده دارد. ما تاکید داریم مردم از رفتن به شکل فردی و یا گروهی به مرزها خودداری کنند زیرا تعدادی گروه از اصفهان اعزام و دچار مشکل شده اند.

وی، یکی از مشکلات سفر اربعین امسال را در برگشت زائران دارای علائم بیماری کرونا عنوان کرد و گفت: با توجه به هزینه سفر هوایی زائران از طریق مرز هوایی ایران به عراق سفر، بازگشت آنها به ایران از طریق مرز زمینی مرز مهران و شلمچه است که به نظر می‌رسد؛ تست پی سی ار این افراد ضروری است.

وی درخواست کرد موکب داران نذر خود به اربعین حسینی را به صورت تجمع نذورات و تشویق به ارائه کمک مومنانه به افراد نیازمند ادا کنند.

 

204

کد خبر: 35928

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0