9 مرداد 1399 - 4:32 ب.ظ

۱.۶ درصد دانش‌آموزان جذب مدارس استعدادهای درخشان اصفهان می‌شوند

رییس اداره پرورش استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: دست‌کم ۱.۶ درصد از دانش آموزان این استان در مقاطع تحصیلی هفتم و بالاتر جذب مدارس استعدادهای درخشان می‌شوند.

به گزارش عصر اصفهان،به نقل از ایرنا، کلیم‌الله بابایی روز پنجشنبه افزود: بطور معمول کمتر از ۲ درصد از دانش‌آموزان دارای ضریب هوشی بالاتری نسبت به سایر همکلاسی‌های خود هستند و بر همین اساس میزان جذب آنها برای مدارس استعدادهای درخشان در استان اصفهان در زمان حاضر حدود ۱.۶ درصد است.

وی با اشاره به برگزاری آزمون استعدادهای درخشان اظهار پداشت: این آزمون پس از ۲ بار به تعویق افتادن بدلیل شرایط ناشی از شیوع کرونا، امروز برای مقطع هفتم (دوره متوسطه اول) با رعایت دستورهای بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد و فردا آزمون مقطع دهم (دوره متوسطه دوم) نیز برگزار خواهد شد.

آزمون استعدادهای درخشان ابتدا مقرر بود چهارم اردیبهشت امسال برگزار شود اما به بیست و هفتم تیر موکول شد و سرانجام برگزاری این آزمون در روزهای نهم و دهم مرداد، قطعی شد.

بابایی با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۸۴۹ دانش‌آموز شامل پنج هزار و ۳۵۷ پسر و ۶ هزار و ۴۹۲ دختر برای آزمون استعدادهای درخشان در مقطع هفتم در استان اصفهان ثبت نام کردند، افزود: از بین این داوطلبان چهار هزار و ۶۰۵ نفر کارت ورود به جلسه را دریافت نکردند و حدود ۳۸ درصد داوطلبان امروز غایب بودند.

وی با اشاره به اینکه آزمون استعدادهای درخشان مقطع هفتم امروز در ۱۱۰ حوزه امتحانی در استان اصفهان برگزار شد، خاطرنشان کرد: از بین آنها ۴۴۱ دختر و ۴۲۱ پسر در ۱۲ واحد آموزشی استعدادهای درخشان پذیرش خواهند شد.

بابایی با بیان اینکه آزمون استعدادهای درخشان مقطع دهم نیز فردا صبح در استان اصفهان برگزار می‌شود، گفت: ۶ هزار و ۷۱۲ دانش‌آموز شامل سه هزار و ۶۰۸ دختر و سه هزار و ۱۰۴ پسر برای این آزمون ثبت‌نام کردند اما ۲ هزار و ۷۰۰ نفر آنها (۴۰ درصد) کارت ورود به آزمون را دریافت نکرده‌اند.

رییس اداره پرورش استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش اصفهان اضافه کرد: از بین داوطلبان آزمون استعدادهای درخشان مقطع دهم در این استان ۲۹۸ دختر و ۲۴۸ پسر پذیرش خواهند شد.

وی از جمله دلایل غایب بودن تعدادی از داوطلبان را نگرانی برخی از خانواده‌ها نسبت به سلامتی فرزندان خود، انصراف برخی از دانش‌آموزان برای شرکت در آزمون یا اطلاع نداشتن برخی از خانواده‌ها از زمان آزمون عنوان کرد.

برخی از خانواده‌های دانش آموزان مقطع هفتم نیز در گفت و گو با ایرنا دلیل شرکت نکردن فرزندان خود در آزمون استعدادهای درخشان را آمادگی نداشتن برای شرکت در این آزمون عنوان و تاکید کردند که بدلیل شرایط پیش آمده از شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس، برخی از دانش‌آموزان نتوانستند آنطور که باید و شاید خود را برای شرکت در این آزمون آماده کنند و برخی کلاس‌های آموزشی که قرار بود برای آمادگی آنها برگزار شود، برپا نشد.

تعداد دیگری از خانواده‌ها نیز اظهار داشتند که با توجه به ۲ بار به تعویق افتادن این آزمون، اطلاع‌رسانی کافی درباره زمان نهایی این آزمون صورت نگرفت و آنها از برگزاری این آزمون در روز نهم مرداد اطلاعی نداشتند.

استان اصفهان دارای دست کم ۸۵۰ هزار دانش آموز و بیش از پنج هزار واحد آموزشی است.

کد خبر: 40321

منبع: ایرنا

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0