20 اسفند 1399 - 1:40 ب.ظ

۱۷ درصد تولید قیر کشور به شهرداری ها اختصاص می یابد

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: سال آینده ۱۷ درصد تولید قیر کشور به شهرداری ها اختصاص می یابد.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از خبرنگار مهر، حسین رجب صلاحی عصر سه شنبه در حاشیه دیدار شهرداران و شوراهای اسلامی شهرستان دهلران در جمع خبرنگاران با اشاره اینکه در بودجه ۱۴۰۰ ارقام خوبی در حوزه عمرانی برای شهرها دیده شده است، افزود: تولید چهار میلیون تن قیر در کشور پیش بینی شده که ۱۷ درصد آن مربوط به شهرداری‌ها اختصاص می‌یابد.

وی گفت: در زمینه اوراق مشارکت نیز هشت هزار میلیارد تومان در حوزه حمل و نقل عمومی و باز آفرینی شهری برای شهرداری‌های کشور دیده شده است.

صلاحی عنوان کرد: ۵۰۰ میلیارد تومان برای جلوگیری از خسارت‌های سیل به شهرداری‌های کشور طی سال ۱۴۰۰ اختصاص یافته است.

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بیان کرد: در بودجه سال آینده اعتبارات بسیار خوبی به شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر اختصاص یافته که خوشبختانه در استان ایلام بسیاری از شهرداری‌ها و بویژه شهرداری دهلران از این منابع بهره مند خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه در کشور روزانه ۵۸ هزار تن زباله تولید می‌شود، اضافه کرد: سرانه شهری از این مقدار ۸۰۰ گرم و سرانه روستایی ۵۰۰ گرم است که برنامه داریم که مراکز دفع که هفت هزار بود الان به سه هزار رسانده‌ایم و برنامه کاهش آن‌را تا ۵۰۰ مورد در دستور کار داریم.

کد 300

کد خبر: 33271

منبع: مهر

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0