27 شهریور 1401 - 2:10 ب.ظ

یادداشتی بر فیلم شکوفایی پنگوئن

فیلم شکوفایی پنگوئن در ژانر درام  ودر سال ۲۰۲۰ به کارگردانی گلندین ایوین و  براساس کتابی به همین نام توسط کامرون بلوم و بردلی ترور گریو ساخته شده‌است. این فیلم به لحاظ فهرست بازیگران از هنرپیشه‌های کهنه‌کار و بااستعدادی از جمله نائومی واتس، اندرو لینکلن و جکی ویور  می باشد. انتخاب نام پنگوئن  با اینکه پنگوئنی در کار نیست فقط به خاطر حضور پرنده سیاه و سفید است درست مانند رنگ پنگوئن.

شکوفایی پنگوئن

 

 

در سال ۲۰۱۴، سامانتا بلوم به همراه همسرش کامرون و سه فرزندشان برای یک سفر به مقصد تایلند، خانه خود در استرالیا را ترک می‌کنند.ناگهان بر اثر یک اتفاق، مادر خانواده از ارتفاع زیادی می افتد و مهره‌هایش از دو نقطه دچار آسیب  می شود.

سم که در گذشته زن پر جنب‌وجوش، موج‌سوار و ماجراجویی بوده است و بعد از فلج شدن  زندگی اش از مسیر اصلی خارج شد. او ماه‌های زیادی را با افسردگی پشت سر گذاشت  تا اینکه فرزندان این خانواده یک بچه کلاغ آسیب‌دیده را که پیدا کرده بودند، به خانه آوردند. سم با احتیاط با این پرنده سفید و مشکی که بچه‌ها نام «پنگوئن» را برایش انتخاب کرده بودند، ارتباط برقرار می‌کرد. مدت زیادی طول نکشید که پیوندی بین او و این عضو جدید برقرار شد پیوندی که تمام زخم‌های احساسی او را درمان کرد و باعث تعجب همسر و فرزندان، مادرش و مهم‌تر از همه، خودش شد.

این پرنده نمادی از مادر خانواده بود و هر اتفاقی برای مادر می افتاد برای پرنده هم می افتاد. نقطه ضعف فیلم را می توان کارگردانی  آن دانست که اجازه ی کشف این تشابه را به مخاطب نداده بود بازیگری نائومی واتس،  خوب بود ولی به نظر من خیلی جای کار داشت برای  شخصی که با این اتفاق باید زیرو رو میشد ولی تنها خشم خود رابا شکستن قاب عکسها نشان دادو می توانست ریزه کاری های زیاد تری نقش را پخته تر کند ولی از آنها به سادگی عبور شده بود .درفیلمهایی که نقطه اوج داستان اول داستان است برای کشاندن مخاطب تا پایان باید خیلی مراقب بود تا جذابیت از بین نرود اما فیلم از همان سکانسهای ابتدایی یه روال عادی و ملو را دنبال می کرد که هیجان خاصی نداردو در همزادپنداری با سم کمی ضعیف به نظر می رسد .

در کل  ایده اصلی برای ساخت فیلم خوب بود ولی کمی جای کار داشت تا واقعی تر باشد که این هم می تواند از کم تجربگی کارگردان باشد که این اولین فیلم او است.

 

کد خبر: 125903

نویسنده: شبدیس بختیاری

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0