8 خرداد 1401 - 1:45 ب.ظ

کوه شیوشگان

کوه شیوشگان یا کوه صاحب الزمان در قسمت شرق شهر کرمان، در واقع کوهی است که توسط دست انسان در گذشته های بسیار دور کنده کاری شده است تا به شکل خاصی درآورده شود.

کوه شیوشگان یا کوه صاحب الزمان در قسمت شرق شهر کرمان، در واقع کوهی است که توسط دست انسان در گذشته های بسیار دور کنده کاری شده است تا به شکل خاصی درآورده شود. قدمت این کنده کاری ها به ۱۲ هزار سال قبل بر می‌گردد و شیوشگان نام باستانی این کوه است که یکی از چشمگیرترین آثار تاریخی و گردشگری شهر کرمان و ایران است.

نکته متمایز و جالب توجه کوه شیوشگان وجود سنگ نگاره دست کند بر روی آن می باشد که وسعت آن از یک زمین فوتبال نیز بزرگتر است. چنین نوعی از سایه نگاره تاکنون در هیچ کجای جهان دیده نشده که این خود به عظمت و شکوه این مکان افزوده است. اَبر دستکند شیوشگان شهر کرمان ، با گستردگی ۳۰۰ متر بلندا و ۲۰۰ متر پهنا، که از تمدن کهن ایرانی به جا مانده است؛ نهایت دانش‌های پایه ریاضیات و هندسه در آن منظور شده است و پیوندی با نجوم و هنر نقاشی مینیاتور دارد. همچنین یک غار تراش خورده نیز در این منطقه وجود دارد که دارای ارزش باستانی بوده و از غارهای میتراییسم جهان دو برابر بزرگتر می باشد.

کد خبر: 115907

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0