19 خرداد 1401 - 2:30 ب.ظ

کشف دو شی دوره نوسنگی، سوریه جزو نخستین سرزمین‌ها بود که مس را شناخت

داده‌های باستان‌شناسی جدید با کشف دو قطعه شیء در تل الصبی الابیض در رقه نشان می دهد که سوری ها یکی از نخستین مردمانی بودند که فلز مس را شناختند.

سانا خبرگزاری رسمی سوریه چهارشنبه گزارش‌داد؛ محمود السید پژوهشگر و مورخ اداره کل آثار باستانی و موزه ها با اشاره به این که روند توسعه صنعت معدن در جهان از سوریه آغاز شد، گفت که در موضع باستانی راس الشمره در پادشاهی اوگاریت، یک تبر ساخته شده با تکنیک و مهارت بسیار بالا ، دارای ارزش هنری و تزئینات استادانه آن کشف شد و در موزه حلب نگهداری می شود و یکی از قدیمی ترین شواهد در جهان بر استخراج معادن آهن است.

کشف دو شی دوره نوسنگی / سوریه جزو اولین سرزمینی بوده که مس را شناخت

وی افزود که  صنعت معدن آهن توسعه یافت و استفاده از آن در هزاره اول قبل از میلاد در شرق باستان گسترش یافت و تبرمجلل نشان دهنده سلاحی است که اولین تلاش ها برای تولید فولاد در جهان را نشان می دهد.
السید ادامه داد : و این ساخته دست اولین تلاش در تاریخ جهان برای استفاده همزمان  از سه فلز مس، آهن و طلا در ساخت سلاح یا وسیله فلزی است.

وی افزود که در محوطه راس ابن هانی اولین قالب ریخته گری شمش برنز کشف شد که در موزه لاذقیه نگهداری می شود.

السید اضافه کرد: در محل راس شمراء بزرگترین قالب برای ریخته گری ابزار فلزی کشف شد که یکی از نمونه های بسیار کمیاب در جهان است.

کد خبر: 116481

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0