5 آذر 1402 - 8:00 ق.ظ

چگونه يك نماينده (مجلس) خوب، انتخاب كنيم؟

بعد از پايان پروسه ثبت نام و بررسی صلاحيت، نوبت شناخت مردم و انتخاب كانديدای اصلح و كارآمد برای صحنه قانونگذاری در كشور است؛

چگونه يك نماينده (مجلس) خوب، انتخاب كنيم؟

يك نماينده ارزشی و لایق، چه اصولگرا و چه اصلاح طلب و چه مستقل، بايست اين ويژگی ها را داشته باشد تا بتواند وظيفه خطير نمايندگی را به خوبی انجام دهد:

۱- امانتدار ملت طبق اين آيه قرآن كريم مومنين افرادي هستند كه امانتدار هستند و نماينده بايد مومن باشد و در نتيجه امانتدار ملت «الذين لاماناتهم و عهدهم راعون» نماينده مجلس بايستی امانت مردم را كه همان نمايندگی از سوی آنان است با تمامی توان انجام داده و هرگز بازيچه مثلت شوم « زر و زور و تزوير » قرار نگيرد.

۲- رصد كردن مطالبات مردم و پيگيری جدی آنها او بايستی در دفاتر مردمی خود نماينده هايی به كار گماشته تا درد دل مردم و مشكلات آنان را رصد كرده و به طور مستمر به او گزارش داده تا او در وظيفه نظارتی خود مطالبات به حق آنان را با قاطعيت تمام پيگيری نمايد.

۳- صداقت در رفتار و عملكرد او بايستی با صداقت با موكلان خود ارتباط برقرار كرده و هرگز به آنان ناسپاسی نكرده و پشت به آنان ننمايد و از ارائه آمارهای ناصحيح كه اين روزها مد شده است، اجتناب نمايد.

۴- وكيل الدوله نبودن او هرگز به خاطر هوای نفس و دنيا و مصلحت های دنيايی نبايستی در مقابل خطاهای آشكار دولت و قانون گريزی آن سكوت نمايد، بلكه بايستی با نطق های مستدل به دولت و دولتمردان تذكر داده و مسير صحيح را به آنان بنماياند.

۵- عمل به گفته ها و قول خود طبق قرآن كريم او بايد به مردم قولی را بدهد كه بتواند به آن عمل نمايد، نه به خاطر رای آوردن، آنها را مانند خيلی از دولتمردان فعلی سركار گذاشته و به وعده هاي فريبنده دلخوش نمايد. او بايد بداند كه بالا خره مردم به حقيقت دست پيدا خواهند كرد.

۶- آگاه و متخصص در مسايل سياسی اجتماعی فرهنگی و اقتصادی يك نماينده كه اشراف به مسايل نداشته باشد اولا مقام نمايندگی را غصب كرده و ثانيا خيلی زود بازی بازيگران را می خورد.

۷- الگو بودن به لحاظ اخلاقی و شخصيتی

۸- وام دار مراكز قدرت و ثروت نبودن نماينده بايد رسالت معنوی و مردمی خود را در پيشگاه خداوند به خوبی انجام داده و به سوگندی كه به قرآن كريم ياد كرده وفادار باشد.

۹- زاهد بودن در زندگی دنيوی نمايندگان بايستی زندگی ساده و مردمی داشته باشن، درد مردم را بفهمند و فشار سنگين تورم را كه شانه های آنان را خرد كرده احساس كنند و خبر از سفره مردم و بیکاری جوانان تحصیل کرده در هر خانواده و ….، آن وقت می توانند وظيفه خود را انجام دهند.

۱۰- اسير مكتب توجيه و مصلحت انديشی ريا كارانه نشدن. او بايد بداند كه وظيفه «امر به معروف و نهی از منكر» به خصوص در مقابل انحرافات قانونی دولتمردان يك وظيفه است و نبايد هرگز به توجيه وضعيت موجود بپردازد مگر در موارد خاص كه ربط به امنيت كشور داشته باشد. او نبايد به خاطر رای آوردن در دوره بعد حقيقت را فدای مصلحت كند و بداند كه اولا در پيشگاه خداوند مسوول بوده و ثانيا اگر وظيفه خود را خوب انجام دهد مردم فهيم و قدرشناس ایران و حوزه انتخابیه از او حمايت خواهند كرد و او نيازی به حمايت قدرتمندان نخواهد داشت.

۱۱- برنامه داشتن او بايستی قبل از انتخابات يك برنامه قوی و كارشناسی شده در همه ابعاد با مشورت متخصصان متعهد و نخبگان و متفکران از تمام سلایق و گرایش های مختلف داشته باشد.

۱۲- عدم سكوت در برابر انحرافات قانونی دولتی كه برخاسته از تشكيلات سياسی خود اوست.

۱۳- نماينده بايد شجاع بوده و اسير تهدید های قدرت های شیطانی نشود.

وکیل خودت باش

کد خبر: 139696

نویسنده: : بهروز رسول پناه

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0