9 اسفند 1401 - 11:44 ق.ظ

بررسی یک پرونده خبری؛

چه کسانی از دروغ بزرگ سیاسی اختلاس ۹۲ هزار میلیاردی در فولاد مبارکه سود بردند؟

تیتری که اکثر رسانه های بر خط در رابطه با پرونده اختلاس 92 هزار میلیاردی به آن پرداختند .

حجت الاسلام حسین_طائب رییس سابق سازمان اطلاعات سپاه:
۹۲ هزار میلیارد اختلاس فولاد مبارکه دروغ بزرگ سیاسی بود که درست کردند برای ضربه زدن به نظام.
آن نماینده ای که این حرف را زده بیاید پای دوربین و استناداتش را بدهد.

به صحبت های مهم آقای طائب پخش مشکوک گزارش تحقیق و تفحص در فضای مجازی و ضربه ای که به اعتماد عمومی جامعه زد و موج سواری ضد انقلاب بر اساس آن را هم اضافه کنید.

در ماجرای تحقیق و تفحص فولاد مبارکه،یاسر_طیب_نیا عضو موظف هییت مدیره و معاون حمیدرضا_عظیمیان (مدیرعامل سابق فولاد مبارکه) که هم دانشگاهی و دوست حسین_میرزایی نماینده مردم اصفهان و رییس هییت تحقیق و تفحص فولاد مبارکه است، جایگزین عظیمیان و به عنوان مدیرعامل جدید شرکت فولاد مبارکه منصوب شد
ماجرای اختلاس ۹۲ هزار میلیاردی فولاد مبارکه، اختلاس نبود؛ دروغ بود / ناراحتی رهبر معظم انقلاب از این دروغ و درخواست ایشان از رییس مجلس برای شکایت از نمایندگانی که دروغ گفتند

احمد_امیرآبادی_فراهانی عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی در هفتمین همایش سراسری دیده‌بان شفافیت و عدالت:
مقام معظم رهبری در خصوص مطرح شدن اختلاس ۹۲ هزار میلیارد تومانی فولاد مبارکه بسیار ناراحت شدند و از آقای قالیباف خواستند بررسی و از نمایندگانی که دروغ گفتند شکایت کنند.
این اختلاس نبود، دروغی بود که باعث بی‌اعتمادی مردم شد.
ما قصد داشتیم ۱۷.۵ درصد سهام دولت در فولاد مبارکه را واگذار کنیم که وزیر صمت ۴۰ دقیقه توضیح دادند نباید این اتفاق بیفتد. از طرف دیگر بیان می‌کنند که نمایندگان مجلس مدام برای پست‌های مختلف به من می‌گویند چه کسی را بگذارم و من را به خاطر فولاد مبارکه استیضاح می‌کنند.
در خصوص موضوع اختلاس ۹۲ هزار میلیارد تومانی هم که اصلا چنین چیزی نبود. گروه تحقیق و تفحص که برای بررسی رفته بود با چند عدد برخورد کرد که عدد اول ۵۷ هزار میلیارد تومان تخفیف فولاد به خودروسازان از طریق وزرای مختلف بود. وزیر صمت تصور کرده که اگر فولاد ورق را به سایپا و ایران‌خودرو با این قیمت بدهد، قطعا خودرو گران می‌شود، بنابراین مابه‌التفاوت عددی که‌ گران نکرده، ۵۷ هزار میلیارد تومان شده که در فضای مجازی به عنوان اختلاس اعلام شد. / خبرگزاری ایسنا

آقای دکتر قالیباف ریاست مجلس شورای اسلامی، نتیجه بررسی شما چه شده است و آیا از آقای #حسین_میرزایی رییس هیئت تحقیق و تفحص فولاد مبارکه شکایت شده است؟!
و البته حواشی بعد تر که این خبر را به طور کلی رد و آن را سیاه نمایی می دانست.
گزارش فولاد مبارکه بدون راستی آزمایی منتشر شد

انتشار خبر فساد مالی گسترده در فولاد مبارکه با رقم سرسام آور ۹۲هزار میلیارد تومان به عنوان یافته های هیات تحقیق و تفحص مجلس ، خبری بود که خشم و حیرت افکار عمومی را برانگیخت ، بویژه آنکه جزئیات ۹۰ عنوان تخلف در گزارش ۲۶۶ صفحه ای این هیات در رسانه های اصولگرا منتشر و بلافاصله در رسانه های داخلی و خارجی ، بازنشر گسترده ای یافت و نقدها و اعتراضات تند متعددی را درپی آورد. که اشاره مستقیم و غیرمستقیم به وجود «فساد سیستماتیک» در حاکمیت،از نکات مشترک واکنش ها بخصوص نزد کاربران شبکه های اجتماعی بود.

چهار روز پس از رسانه ای شدن خبر و متن کامل گزارش هیات تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه، حسین میرزایی، نماینده مردم اصفهان و ورزنه می‌گوید: «به عنوان رئیس هیئت تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه اصفهان در مجلس، گزارش منتشر شده در فضای مجازی در این رابطه را تایید نمی کنم … این گزارش تحقیق و تفحص از جانب هیئت مذکور منتشر نشده است.» سیاهکلی ،نایب رییس هیات تفحص از فولاد مبارکه نیز گفت: «گزارش هیات، هنوز به قوه قضاییه ارجاع نشده … افرادی که نام آنها در گزارش آمده، متهم هستند، محکوم نیستند.» این درحالی است که محسنی اژه ای، رییس قوه قضاییه نیز خبر داد که این گزارش مذکور به دست دستگاه قضایی نرسیده است.

سوای راستی آزمایی و تعیین صحت و سقم ارقام و اتهامات مطرح شده در این گزارش که نیازمند دسترسی کامل به اطلاعات دقیق و بکارگیری کارشناسان خبره است، اکنون سوال اینجاست که این تحقیق و تفحص، آیا مسیر قانونی تعریف شده را پیموده است یا خیر؟

این سوال و برخی موضوعات مرتبط با انتشار گزارش هیات تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه، محورهایی است که اسماعیل گرامی مقدم نماینده دوره‌های پنجم، ششم و هفتم مجلس و سخنگوی سابق حزب اعتماد ملی در گفت و گو با خبرآنلاین بررسی کرده است.

کد خبر: 131992

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0