9 تیر 1402 - 11:32 ق.ظ

در شهریور ماه :

پنجمین دوره مسابقات رایانه‌ای اصحاب رسانه برگزار می شود

محمد مهدی کاظمی مسئول کمیته بازی ‌های الکترونیک هیئت ورزش‌های همگانی استان اصفهان در نشست خبری مسابقات بازی‌های رایانه‌ای قهرمانی استان اصفهان (امپراطور فیفا ۲۰۲۳) گفت: بازی‌های رایانه‌ای در همه دنیا و کشور ما همه ‌گیر شده است، از رده سنی پایین تا بالا که با موبایل خود بازی می‌کنند، مخاطبان ما محسوب می‌شوند. بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و وزارت ورزش و جوانان متولی‌های رشته ما هستند که تقسیم کار کردند.

پنجمین دوره مسابقات رایانه‌ای اصحاب رسانه برگزار می شود

وی افزود: اصفهان پایتخت گیم کشور شناخته شده که گیمرهای ما مقام قهرمانی جهان را به دست آوردند، طبق آمار ۳۴ میلیون گیمر در سطح کشور داریم، ۵۹ درصد آقا و ۴۱ درصد خانم هستند که میانگین سنی آن‌ها ۲۳ سال است. گیمرها به سه دسته تقسیم می‌شوند، یکی تفننی که در هفته بین پنج تا هفت ساعت بازی می‌کنند، دیگری بین هفت تا ۲۱ ساعت در هفته بازی می‌کنند و آخری هم حرفه‌ای که بیش از ۲۱ ساعت در هفته بازی می‌کنند.
مسئول کمیته بازی ‌های الکترونیک هیئت ورزش‌های همگانی استان اصفهان با بیان اینکه کمیته ورزش‌های الکترونیک چهار زیر مجموعه دارد، گفت: بازی‌های کنسول، موبایلی و رایانه‌ای، رباتیک و ماشین کنترلی (زمینی، آبی و هوایی) زیر نظر کمیته ورزش‌های الکترونیک فعالیت می‌کنند. سال ۹۳ اولین دوره مسابقات انتخابی تیم ملی را در اصفهان برگزار کردیم، سال ۹۴ هم رقابت‌های انتخابی کشور را داشتیم و بعد از آن دیگر مسابقه رسمی در اصفهان برگزار نشد تا اکنون که از هجدهم تا سی‌ویکم خردادماه ثبت نام داشتیم. کاظمی ادامه داد: باتوجه به تجربیات قبلی فکر می‌کردیم حدود ۱۵۰ نفر ثبت‌نام داشته باشیم، اما استقبال با شکوه و غافل‌گیرکننده‌ای شد و ۴۸۲ نفر ثبت‌نام کردند. مسابقات فیفا را انتخاب کردیم، زیرا این رشته زیر نظر فیفا است و در مسابقات هانگژو مدال دارد.
وی با بیان اینکه تمام باشگاه‌های مطرح دنیا در بازی‌های رایانه‌ای یک تیم دارند، افزود: جلسه‌ای با باشگاه‌های ورزشی اصفهان داشتیم که پیشنهاد دادیم هر تیمی یک تیم در بازی‌های رایانه‌ای هم داشته باشد تا نخست لیگ استان را تشکیل دهیم و سپس درکشور آن را رواج دهیم.
مسئول کمیته بازی ‌های الکترونیک هیئت ورزش‌های همگانی استان اصفهان افزود: مسابقات بازی‌های رایانه‌ای قهرمانی استان اصفهان هشتم و نهم تیرماه از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ شب در سالن مجموعه شهررویاها برگزار می‌شود، پنج نفر بانو در این رقابت‌ها حضور دارند که قرار شده به همه آن‌ها جایزه اهدا کنیم. هزینه این مسابقات ۲۰۰ میلیون تومان شده و برای ثبت‌نام از هر نفر ۵۰ هزار تومان گرفتیم.
کاظمی با بیان اینکه در شهریور ماه، پنجمین دوره مسابقات رایانه‌ای حرکتی ویژه اصحاب رسانه برگزار می شود، افزود: همچنین در مهر یا آذرماه نیز رقابت‌های معلولان برگزار خواهد شد و در صورتی که از این رقابت‌ها استقبال شود در دهه مبارک فجر زمینه لازم برای برگزاری مسابقات کشوری رایانه‌ای را فراهم می‌کنیم.
وی ادامه داد: پس از سال‌ها این دوره از مسابقات به طور رسمی و با همکاری هیئت ورزش های همگانی استان، مجموعه گردشگری سیاحتی سپاهان شهرداری اصفهان، هیئت ورزش‌های دانشگاهی، سازمان فرهنگی تفریحی ورزشی شهرداری اصفهان، شهرداری منطقه چهار و خانه مطبوعات وخبرنگاران استان اصفهان برگزار خواهد شد.

کد خبر: 135050

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0