29 فروردین 1403 - 8:00 ق.ظ

پلیس فتا چیست و تماس با آن به چه نحو است؟

پلیس فتا همان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ایران یا پلیس سایبری ایران است که وظیفه آن جلوگیری و مبارزه با ایجاد فیشینگ (کلاهبرداری اینترنتی) و جعل، سرقت اینترنتی، هک و نفوذ، جرائم سازمان یافته رایانه‌ای، پورنوگرافی (موارد سوء اخلاقی) و مخصوصاً تجاوز به حریم خصوصی افراد است.

پلیس فتا چیست و تماس با آن به چه نحو است؟

ایجاد امنیت و کاهش مخاطرات برای فعالیت‌های علمی، اقتصادی، اجتماعی در جامعه اطلاعاتی، حفاظت و صیانت از هویت دینی و ملی، مراقبت و پایش از فضای تولید و تبادل اطلاعات برای پیش‌گیری از تبدیل شدن این فضا به بستری برای انجام هماهنگی‌ها و عملیات برای انجام و تحقق فعالیت‌های غیرقانونی و ممانعت از تعرض به ارزش‌ها و هنجار‌های جامعه در فتا از جمله وظایف و مأموریت‌های پلیس فضای تولید و تبادل اطّلاعات ناجاست.

پلیس فتا همچنین دسترسی غیرمجاز، برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب‌های بانکی اشخاص، شنود غیرمجاز، جعل رایانه‌ای، تخریب و اخلال در داده‌ها و سامانه‌های رایانه‌ای و مخابراتی، استفاده غیرمجاز از پهنای باند بین‌المللی برای برقراری ارتباطات مخابراتی، تولید و آموزش بدافزار‌ها یا نرم‌افزار‌های ارتکاب جرایم سایبری و گذرواژه و اطلاعات کاربران را مورد پیگیری قرار می دهد.

شماره تماس پلیس فتا: شماره تماس ۲۴ ساعته پلیس فتا ۰۹۶۳۸۰ است. شما می‌توانید در هر ساعت از شبانه‌روز با این شماره تماس بگیرید و در مورد هر گونه جرایم سایبری، از جمله کلاهبرداری اینترنتی، انتشار محتوای مجرمانه، مزاحمت تلفنی، و هک، گزارش دهید.

پلیس فتا همچنین دارای سایت رسمی است که در آن می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد جرایم سایبری و نحوه گزارش آن‌ها کسب کنید. آدرس سایت پلیس فتا cyberpolice.ir است.

وکیل خودت باش 

کد خبر: 143857

نویسنده: : بهروز رسول پناه

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0