4 بهمن 1400 - 2:32 ب.ظ

در ۹ ماهه امسال؛

پرداخت زکات در کاشان ۵۰ درصد افزایش یافت

حجت‌الاسلام مجید سهراب‌زاده رییس ستاد زکات کاشان از افزایش ۵۰ درصدی پرداخت زکات در این شهرستان طی ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش عصر اصفهان ؛ حجت‌الاسلام سهراب‌زاده بابیان  اینکه در ۹ ماه سال‌ جاری ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان زکات جمع‌آوری شد، اظهار داشت: این رقم در ۹ ماه سال ۱۳۹۹، چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود.

وی افزود: زکات‌ها در هر محل و منطقه‌ای که جمع‌آوری شده، هزینه خواهد شد و برای مثال زکات یک روستا یا شهر به روستا و شهر دیگری انتقال داده نخواهد شد.

رییس ستاد زکات کاشان با بیان اینکه در چهار بخش و ۴۸ روستای این شهرستان ستاد شورای زکات تشکیل شده است، گفت: هدف از شکل‌گیری این شورا احیای زکات به عنوان واجب فراموش شده و شناسایی مودیان زکات و ساماندهی آنان است.

امیرحسین شیخ استرکی رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کاشان نیز تعدد موسسه‌ها و مرکزهای خیریه را از جمله مشکل‌های شهرستان بیان کرد و گفت: مسوولان به جای کمیت این موسسه‌ها باید به کیفیت آنها بپردازند.

شیخ استرکی به نرم‌افزاری که کمیته امداد برای ساماندهی موسسه‌ها و مرکزهای خیریه طراحی کرده است اشاره کرد و  افزود: این نرم‌افزار با برخی دستگاه‌ها از جمله بهزیستی و کمیته امداد مرتبط است، قابلیت استعلام تمامی موارد ثبت اطلاعات مددجو و کمک‌های دریافتی دارد و از موازی‌کاری‌ها جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: بسیاری از فرمانداری‌ها، موسسه‌ها و مرکزهای خیریه را موظف کرده‌اند تا از این نرم‌افزار استفاده کنند اما در کاشان که فرمانداری متولی آن است این الزام ایجاد نشده و به همین دلیل استقبالی از آن صورت نگرفته است.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان نیز زکات را یکی از پایه‌های تقویت اقتصاد در جامعه اسلامی دانست و اظهار داشت: با جمع‌آوری زکات می‌توان به تهیدستان و  قشرهای نیازمند کمک کرد.

آیت‌الله سلیمانی با تاکید بر لزوم توجه روحانیان مستقر در روستاها به امر تبلیغ زکات، ترویج فرهنگ این فریضه الهی و برگزاری منظم نشست‌ها را در کاشان خواستار شد.

وی بیان داشت : تعامل موثر و سازنده امامان جمعه، روحانیان، فرمانداری، حوزه‌های علمیه و مبلغان دینی و همت و تلاش شورای زکات کاشان  می‌تواند در افزایش میزان جمع‌آوری زکات بسیار تاثیرگذار باشد.

203

 

 

 

کد خبر: 47421

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0