پرداختی متفاوت به زندگی شهدای هسته‌ای در «هِناس»

فیلم سینمایی «هِناس» ساخته جدید بهروز شعیبی از هجدهم خرداد ماه راهی چرخه اکران سینما شده است، فیلمی که روایتی تازه از زندگی شهدای هسته ای محسوب می‌شود و باید دید در چرخه اکران با چه فروشی روبرو خواهد شد.

فیلم سینمایی «هِناس» ساخته جدید بهروز شعیبی از هجدهم خرداد ماه راهی چرخه اکران سینما شده است، فیلمی که روایتی تازه از زندگی شهدای هسته ای محسوب می‌شود و باید دید در چرخه اکران با چه فروشی روبرو خواهد شد.

به گزارش میزان، چرخه اکران سینماها در سال جاری خبر از حضور آثاری متفاوت در ژانرهای مختلف می دهد، هرچند شاید وضعیت فروش سینماها در دوران پساکرونا خوب نباشد، اما نمی‌توان از این نکته گذشت که سینما از لحاظ تنوع ژانر یکی از متنوع‌ترین دوران خود را پشت می گذارد و حال با اکران فیلم سینمایی «هِناس» این تنوع کامل تر هم شده است. حسین دارابی کارگردان جوان فیلم سینمایی «هِناس» در اولین فیلم خود مصلحت هم نشان داد که دغدغه تاریخ معاصر و موضوعات سیاسی دارد، وی از همان گام اول خبر از کارگردانی را داد که اهل ریسک کردن است، موفقیت فیلم مصلحت اما وی را در یک نوع از سینما نگه نداشت و باعث رشد این کارگردان شد. وی در دومین تلاش خود در کارگردانی به سراغ موضوعی بسیار حساس رفت، فیلم سینمایی «هِناس» با موضوع زندگی و ترور یکی از شهدای هسته‌ای روایتی عاشقانه و سیاسی را به خوبی در کنار یکدیگر پیش می برد. فیلمی که با بازی خوب «مریلا زارعی» در نقش همسر شهید مخاطب را همراه خود می‌کند.

  • پرداختی عاشقانه به یک موضوع حساس در فیلم «هِناس»

دارابی در «هِناس» بیش از پرداختن به موضوعات سیاسی به این موضوع نگاه می کند که خانواده دانشمندان هسته‌ای که گاها در خطر ترور هستند چگونه پیش می رود. این فیلم راوی نگرانی های یک مادر و پدر است، خانواده‌ای که با وجود امکان زندگی در شرایط راحت و ایمن، به خاطر کشورش وارد یک زندگی پرریسک می شود. فیلم هِناس در ژانر بیوگرافی ساخته شده و روایت تلاش‌های عاشقانه زنی است برای بیرون کشیدن زندگی‌اش از تشویش و تلاطم. هِناس اولین بار در ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و توانست با نقدهای خوبی روبرو شود. بهروز شعیبی، مریلا زارعی، امین میری، سولماز غنی و وحید رهبانی در فیلم سینمایی هناس به ایفای نقش پرداخته اند. ترکیبی که توانست مورد رضای مخاطبان قرار گیرد. البته مریلا زارعی چند پله بالاتر از سایر بازیگران این فیلم قرار گرفت.

حال باید دید اکران فیلم سینمایی هناس تا چه حد می‌تواند در چرخه اکران که روزهای خوبی را پشت سر نمیگذارد موفق باشد. تاکنون به جز چند اثر کمدی اکثریت آثار اجتماعی در سینمای ۱۴۰۱ شکست را تجربه کرده اند، البته به گفته بسیاری از منتقدان هنوز برای بازگشت سینما به دوران خوب خود باید انتظار کشید. سینمای کشور بعد از دو سال کرونایی همچنان در انتظار بازگشت مخاطبان است، سینمایی که طی دو سال شکست بزرگ و غیرقابل بازگشتی را تجربه کرد، حال سینما دوران اوج کرونا را پشت سر گذاشته است. اما مخاطبان هنوز برای بازگشت به سالنهای سربسته سینما شک دارند. طبیعتا بازگشت سینما به دوران عادی خود زمانبر است اما باید دید مسئولین سینمایی چه تدبیری برای ضرر کمتر آثار سینمایی در این دوره ارائه خواهند کرد.

کد خبر: 116602

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0