15 شهریور 1402 - 8:53 ق.ظ

ونیز هشتادم با پارادوکس بزرگی در حال برگزاری است

جشنواره ونیز امسال، از دو حیث، یک دوره مهم تلقی می‌شود: کارگردانان جریان‌سازی در این دوره حضور دارند که اعتبار جشنواره را به میزان قابل‌توجهی افزایش داده‌اند.

ونیز هشتادم با پارادوکس بزرگی در حال برگزاری است

از سوی دیگر، بحث تحریم جشنواره توسط بازیگران است که اجازه نداد هشتادمین دوره ونیز به درخشان‌ترین جشنواره ادوار اخیر این رویداد تبدیل شود.ونیز هشتادم با پارادوکس بزرگی در حال برگزاری است.

نیکولای آرسل، لوک بسون، بردلی کوپر، سوفیا کاپولا، دیوید فینچر، میشل فرانکو، یورگوس لانتیموس و مایکل مان در بخش رقابتی و وودی آلن، وس اندرسون، ویلیام فریدکین، ریچارد لینکلیتر و رومن پولانسکی، در بخش غیررقابتی، تنها بخشی از اسامی بزرگی هستند که در ونیز امسال حضور دارند.

فیلم کاخ پولانسکی تا اینجا، ناامیدکننده‌ترین فیلم مهم جشنواره امسال بوده است که با نارضایتی گسترده مخاطبان مواجه شده است. حتی تهیه‌کننده این فیلم اعلام کرد که هیچ‌کس حق پخش این فیلم را در آمریکا، انگلیس و فرانسه نمی‌خواهد.

در برابر این فیلم، قاتل دیوید فینچر قرار دارد که با تحسین گسترده‌ای مواجه شده است. کارگردان محبوب سالیان اخیر، این‌بار با یک تریلر نفس‌گیر به فصل جوایز ورود کرده و قصد دروی جوایز را دارد.

وس اندرسون هم امسال با فیلم کوتاه ۴۰ دقیقه‌ای خود، حسابی غافلگیرکننده ظاهر شد. داستان شگفت‌انگیز هنری شوگر که اقتباسی از ۴ داستان‌ کوتاه رولد دال است، ۴ دقیقه مورد تشویق ایستاده قرار گرفت.

اتفاق مهم‌تر نیمه نخست ونیز امسال، نمایش جدیدترین ساخته مایکل مان است. فراری با تشویق ۶ دقیقه‌ای حضار مواجه شد و بسیاری از منتقدان، آن را تا اندازه‌های یک شاهکار بالا بردند.

اگر بخواهیم به غافلگیری بزرگ ونیز امسال اشاره کنیم، قطعا به نام بیچارگان می‌رسیم. فیلم یورگوس لانتیموس، بسیار فراتر از پیش‌بینی‌ها ظاهر شد و حدود ۱۰ دقیقه به صورت ایستاده تشویق شد تا به یکی از بخت‌های مهم دریافت جوایز از این رویداد و البته فصل جوایز تبدیل شود.

کد خبر: 137182

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0