2 اردیبهشت 1403 - 2:28 ب.ظ

خانواده‌‌ها در کاهش سوءرفتار در مدارس فوتبال نقش اساسی دارند؛

وظیفه هیئت‌های شهرستانی درمورد نظارت بر مدارس فوتبال

دبیر هیئت فوتبال استان در گفت وگو با عصر اصفهان به تشریح برنامه‌های هیئت برای ساماندهی به مدارس فوتبال د آستانه تعطیلات تابستانی پرداخته و گفت: در این زمینه ما طی یک ماه گذشته سه جلسه برگزار کردیم و در این جلسات شرایط مجوزهای صادر شده در سال ۱۴۰۲ و همچنین بررسی ک رفع ایرادات سال گذشته و بهبود شرایط ثبت‌نام در سال ۱۴۰۳ مورد بررسی قرار گرفت.

امیرحسین اسدی گفت: در یکی از این جلسات با روسای هیئت‌های شهرستانی بحث و گفتگو داشتیم در این زمینه از روسای ده هیئت پربرخوردارتر شهرستانی که فعالیت بیشتری داشتند دعوت کردیم و با آنها یک جلسه هماهنگی برگزار کردیم و در این جلسه مصوب شده، روسای هیئت‌های شهرستانی مستقیماً در این موضوع دخیل باشند.

وی با بیان اینکه هیئت در قبال مدارس فوتبال یک مسئولیت اجتماعی دارد، افزود: بسیاری از مدارس فوتبال از سال‌های قبل و بدون مجوز فعالیت می‌کردند، در گذشته هیچ قانون و عامل بازدارنده‌ای وجود نداشت و هر کس در هر حیطه‌ای در هر مکانی که دلش می‌خواست، می‌توانست مدرسه فوتبال دائر کند. برخی از این مدارس سال‌ها سابقه فعالیت دارند و هیئت نمی‌تواند یک دفعه‌ای مانع فعالیت آنها شود.

دبیر هیئت فوتبال استان ادامه داد: در حال حاضر ما بر اساس مسئولیت اجتماعی که داریم، با شعار تعامل به همراه رعایت استاندارد تلاش کردیم تا این عزیزان را به سمت هیئت دعوت کنیم؛ مدارس فوتبال برای مجاز شناخته شدن باید دو مرحله را پشت سر بگذارند اول دریافت مجوز فعالیت و دریافت مجوز به معنای این است که شخص از نظر هویتی برای هیئت تایید می‌شود و پس از این نرحله، فرد متقاضی می‌تواند مدارکش را بارگزاری کرده و مجوز فعالیت را دریافت کند. این مراحل کار پیچیده و سختی نیست و تنها به منظور ساماندهی به مدارس انجام خواهد شد.

وی در ادامه به بحث نحوه نظارت بر مدارس اشاره کرده و گفت: در این جلسات مصوب شد که هیئت‌های شهرستاتی وظیفه نظارت بر مدارس را بر عهده داشته باشد و روند کار مدارس را بررسی و ساماندهی کنند تا میزان رضایتمندی خوانواده‌ها از مدارس افزایش یابد و به سمت و سوی توسعه و رشد فوتبال در سطح مایه حرکت کنیم. اسدی درباره میزان شهریه مدارس فوتبال گفت: در این مورد یک مبلغ پایه به عنوان پیش‌فرض اعلام شده و قرار است در این زمينه کارشناسی دقیقی انجام شود تا یک مبلغ نسبی و متناسب با نیاز مدارس و خانواده‌ها اعلام شود.

وی درباره نحوه نظارت بر عملکرد مدارس و جلوگیری از سوءاستفاده و سوء رفتار در این مدارس گفت: در خصوص نحوه برخورد با سوءرفتار و جلوگیری از سواستفاده از بچه‌ها، خانواده‌ها مهم‌ترین نقش را بر عهده دارند؛ ما هر سال مدارس مجاز را معرفی و از خانواده‌ها درخواست می‌کنیم که فرزندانشان را فقط مدارس مجاز ثبت‌نام کنند اما متاسفانه برخی از خدنواده‌ها بدون توجه به اهمیت این موضوع بچه‌ها را در مدارس غیرمجاز ثبت‌نام می‌کنند و درگیر مشکل می‌شوند.

دبیر هیئت ادامه داد: قطعا ما در برخورد با این موارد از خانواده‌ها حمایت خواهیم کرد و اگر شکایت خانواده‌ها در کمیته انضباطی ثبت شود، ما پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم اما به شهروندان توصیه می‌کنیم که قبل از ثبت‌نام، از هیئت استعلام مدرسه مورد نظرشان را بگیرند.

اسدی گفت: زمانی که یک مدرسه فوتبال مجوز می‌گیرد، مدیر و موسس مدرسه موظف است که همه کادر و مربیان مدرسه را به هیئت معرفی و مدارکشان را در اختیار ما بگذارد و سوابق موسس و کادر توسط کمیته انضباطی بررسی می‌شود و هر کسی کوچکترین سابق سوءرفتار و یا مورد انضباطی خاصی داشته باشد، اجازه فعالیت نخواهد یافت. وی در پایان گفت: اکثر شکایات خانواده‌ها از مدارس فوتبال مربوط به مسائل مالی می‌شود و خوشبختانه شکایات آمار مربوط مشکلات انضباطی و سوءرفتار بسیار پایین است.

کد خبر: 143991

نویسنده: : بهاره کلوندی

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0