21 شهریور 1402 - 6:04 ب.ظ

همگردی جمعی از خبرنگاران اصفهانی با سینماهای قدیم وجدید

به مناسبت ۲۱ شهریور ماه روز ملی سینما باهمکاری گردشگری شهرداری اصفهان جمعی از خبرنگاران اصفهانی در یک همگردی از سینماهای قدیم وجدید اصفهان دیدن نمودند.

همگردی جمعی از خبرنگاران اصفهانی با سینماهای قدیم وجدید

عصر اصفهان ، بهمن توکلی فرد

ایده تورهای گردشگری با موضوع سینما ، از سال قبل در اداره گردشگری شهرداری اصفهان مطرح شد. وجود شهرک سینمایی چینه چیتا در ایتالیا ، سانست بلوار در هالیود آمریکا و در کشورمان “شهرک سینمایی غزالی” از جمله مجموعه هایی هستند که از دیرباز مورد استقبال این نوع گردشگری فرهنگی بوده اند.
اما اصفهان به لحاظ فرهنگ وهویت هنری که در دل خود از دیرباز دارد ، طبیعتا در مواجهه با هنرهای جدید همچون تئاترو سینما ، پذیرای آن ها می شود ودر گذر زمان از ابتدای قرن گذشته هجری شمسی تا ابتدای قرن حاضر یکصد سالگی سینما داری خود را در ۱۲۰ سالگی ورود سینما به ایران را جشن می گیرد.
سجاد زاده ، کارشناس این برنامه سینما گردی در جمع خبرنگاران گفت : در قدیم ۱۴ سینما شامل تابستانی وزمستانی در چهارباغ عباسی اصفهان وجود داشته است از جمله سینما “مایاک” با ظرفیت سالن ۶۶۰ نفراز نوع زمستانی وتابستانی که سال تاسیس آن ۱۳۲۰ بوده است همچنین سینما تاج (ایران نو) سال تاسیس آن ۱۳۱۰ خورشیدی که از نوع تابستانی بوده و در ضلع غربی پاساژ کازرونی “هجرت امروزی” قرار داشته است.
وی گفت : از دیگر سینماهاقدیم می توان ، سینمای مولن روژ ، سینما سپاهان ، سینما آسیا ، سینمای خورشید ، سینمای حافظ ، (فلسطین کنونی) ، سینما سعدی ، سینما ایران ، سینما همایون ، سینما نقش جهان نام برد.
خبرنگاران همچنین از سینمای جدید با عنوان ” پردیس سینمایی سپهر” واقع در مجتمع تجاری فرهنگی گلدسته وابسته به بانک صادرات دیدن نمودند.
در پردیس سینمایی سپهر ، دکتر سواری ، مدیراجرایی مجتمع عمارت گلدسته گفت : این پردیس شامل هشت سالن سینما است ،که درطبقه سوم این مجتمع تجاری ، تفریحی قرار دارد.

همگردی جمعی از خبرنگاران اصفهانی با سینماهای قدیم وجدید

کد خبر: 137352

نویسنده: : بهمن توکلی فرد

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0