7 شهریور 1401 - 12:00 ق.ظ

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان:

هدف از جشنواره دوسالانه حمایت از فعالان کتاب است

علی تمنایی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در نشست خبری با خبرنگاران به برپایی جشنواره دوسالانه کتاب استان اصفهان اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این جشنواره، شناسایی و تشویق تولیدکنندگان آثار در بخش کتاب و حمایت از این فعالان است که با همکاری تعاونی ناشران استان برگزار می شود.

عصراصفهان – ناصر بهروان

وی به شرایط برپایی جشنواره دوسالانه کتاب استان اصفهان اشاره کرد و افزود: زمان‌بندی تولید آثار از ابتدای سال‌ ۹۹ تا پایان سال ۱۴۰۰ است که باید در این مدت چاپ، یا اعلام وصول در وزارت فرهنگ شده باشد. ناشر کتاب، موضوع و پدیدآورندگان کتاب هم باید از اصفهان یا در اصفهان بوده باشند تا در این جشنواره شرکت داده شوند.
تمنایی با بیان اینکه فعالان پیرامونی انتشار کتاب از جمله صفحه‌آرا، ویراستار و سایر عوامل نیز می‌توانند در این رقابت که تا پانزدهم شهریورماه ادامه دارد، شرکت کنند،افزود: امسال در بیست‌وششمین دوسالانه کتاب اصفهان تا به امروز ۶۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شده است که نسبت به دوره قبل، افزایش سه برابری دارد.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به بخش‌های ویژه این دوره از جشنواره سالانه کتاب اشاره کرد وادامه داد: آثار چاپی در حوزه دفاع مقدس و نماز در این دوره به شکل خاص دیده‌شده و داوری و جوایز این دو بخش نیز ویژه هستند.
وی افزود: بدیع بودن موضوع، رعایت استاندارها در ساختار اثر، فصل‌بندی درست، دقت در نگارش و دستور زبان و گزینش واژگان، رعایت استاندارها در بیان منابع، بالا بودن معیار علمی محتوای اثر، بهره‌مندی از قدرت تحلیل، آراستگی، حروف‌چینی و صفحه‌آرایی و همچنین رعایت استاندارهای تصحیح و ترجمه از جمله این ملاک‌ها هستند که در داوری‌ها لحاظ خواهد شد.
تمنایی به فعالیت سامانه تحفه اشاره کرد و گفت: هنرمندان عضو این سامانه می‌توانند تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ سود چهار درصد از صندوق کارآفرینی امید دریافت کنند.
وی به آسیب‌های شیوع ویروس کرونا در دو سال اخیر افزود: اصفهان بیشترین میزان جذب اعتبار حوزه فرهنگ کشور در شرایط کرونایی را با ۵۴۰ میلیارد ریال داشته است؛ به‌طوری‌که در شرایط شیوع کرونا ۲۵۰ مؤسسه آسیب‌دیده از کرونا به اداره کل فرهنگ مراجعه کردند و در مجموع ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار به آن‌ها اعطا شد.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه سامانه «هنریاران» در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد، افزود: این سامانه نخستین سایت جامع مکان یابی و هنرمندیابی دارای مجوز رسمی کشور است که در هفته دولت رونمایی می‌شود.

کد خبر: 119990

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0