31 فروردین 1402 - 12:06 ق.ظ

شهردار دستگرد برخوار اعلام کرد:

نیمه تمام ماندن حمام دستگرد توسط میراث

اصغر رحیمی شهردار دستگرد برخوار درنشست خبری با خبرنگاران گفت: با توجه به تفاهم نامه ای که با اداره میراث فرهنگی وگردشگری استان منعقد شده است، متعهد شدند تا حمام قدیمی دستگرد متعلق به دوره قاجار با قراردادی سه جانبه بین شهرداری، اداره راه و شهرسازی و اداره میراث فرهنگی و گردشگری مرمت و بازسازی شود تا به‌عنوان حمام سنتی مورداستفاده واقع شود، اما با عمل نکردن میراث فرهنگی در پرداخت سهم خود، طرح نیمه تمام مانده است.

نیمه تمام ماندن حمام دستگرد توسط میراث

وی با بیان اینکه تمام مرمت این حمام بطور اصولی با کاربری حمام استفاده خواهد شد، افزود:اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان به نبود اعتبار بسنده کرده است، در صورتی که می دانیم سال گذشته اعتبارات خوبی داشتند. اگر میراث فرهنگی، طبق تفاهم نامه به تعهداتش عمل کرده بود، الان این حمام مورد استفاده قرار می گرفت.
رحیمی با بیان اینکه باغ بانوان دستگرد در استان نمونه است، افزود: این باغ به مساحت 23هزارمتر با فضایی دلنشین، آرام و مفرح برای بانوان ایجاد شده که به دلیل استقبال مردم، ظرفیت رزرو آن تا پایان اردیبهشت و نیمه خردادماه امسال تکمیل و93 درصدعملیات احداث و تجهیز آن انجام شده است.
شهردار دستگرد برخوار به بودجه سال1402 مصوب شورای شهر اشاره کرد وافزود: بودجه امسال توسط شورای اسلامی شهر دستگرد 50 میلیارد تومان که 70درصد آن عمرانی است مصوب شد. درشهریورسال 1400 بنده به عنوان شهردار انتخاب شدم که 20 میلیارد تومان بودجه شهرداری بود و همان سال با وجود بدهی سنگین نقدی و ملکی، این بودجه با تحقق 150 درصدی همراه بود. همچنین در سال 1401 بودجه شهرداری 30 میلیارد تومان مصوب شد که 50 درصد افزایش داشت.
وی با بیان اینکه تقاضای 40 ساله مردم دراجرای پروژه ها محقق شد، ادامه داد: این پروژه ها به بهره‌برداری و اجرا رسیده که سابقه نداشته است. آسفالت و روکش برخی از معابر جزء همین طرح‌های چندین ساله بوده و در همین مدت خیابان‌ها و معابر شهر آسفالت و لکه‌گیری شده است.
رحیمی به تصویب طرح تفضیلی اشاره کرد وافزود: سال گذشته طرح تفصیلی این شهر به تصویب رسید که تصویب این طرح اقدام بسیار مهمی در پیشبرد اهداف میان مدت و بلندمدت شهرداری بود که این پروژه ها درخواست 17-18 ساله مردم بوده است.
شهردار دستگرد برخوار به نصب نیروگاه خورشیدی در پشت بام شهرداری اشاره کرد وافزود: به منظور پایداری در درآمد شهرداری، نیروگاه20 کیلوواتی بر روی سقف شهرداری اجرا شد که 5 کیلو وات آن تأمین کننده برق شهرداری است و مابقی در اختیار برق منطقه قرار دارد.
وی با بیان اینکه خانه تاریخی حیدریان به عنوان موزه مردم شناسی تبدیل شده است ، ادامه داد: شهرداری در سال های گذشته خانه ای را بنام خانه تاریخی حیدریان دستگرد مورد تملک خود قرار دادکه حدود 80 درصد آن مرمت شده و به عنوان محل بوم گردی تجهیز تا برای موزه مردم شناسی در خدمت مردم قرار بگیرید.
رحیمی با بیان اینکه در محلات مختلف خدمات بطور یکسان تقسیم شده است، افزود: سرانه فضای سبز تا سال گذشته به میزان یک متر بود که با اضافه شدن باغ بانوان سرانه فضای سبز به 8 متر رسید. همچنین در صورت آزاد سازی، با افزایش تعداد پاتوق‌ها و پارک‌های محله‌ای ،پارک و پاتوق دیگر در دستور کار اقدام و احداث قرار گرفته خواهد گرفت.

نیمه تمام ماندن حمام دستگرد توسط میراث
شهردار دستگرد برخوار به حدود 7/2 هکتار بافت فرسوده اشاره کرد و افزود: بافت فرسوده شهر دستگرد توسط اداره راه وشهرسازی و اداره بازآفرینی مصوب شده است و تخصیص اعتبار نیز پیدا کرده است.
وی همچنین به مناسب سازی بیش از 90درصد پیاده روهای شهر، فرونشست دشت برخوار، نصب پلاک کدپستی با QR کد به عنوان شهر پایلوت استان در زمینه هوشمندسازی، اضافه شدن 3 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل ونقل ، طرح مطالعاتی دفع آب های سطحی، اجرای رادیو محلی شهر باسیستم صوت، قرارداد با 25 شرکت دانش بنیان، راه اندازی بانک املاک شهرداری، حل مشکل کمبود نور وتکمیل روشنایی معابر، حل مشکل وضعیت استخدامی کارکنان شهرداری و اجرای پارکینگ خودروهای سنگین با ظرفیت 200 دستگاه اشاره کرد.

کد خبر: 132662

نویسنده: ناصر بهروان

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0