18 خرداد 1401 - 1:30 ب.ظ

نمایشگاه اصفهان همچنان طلایی است

 اصفهان پایتخت طلای منطقه می باشد و 70درصد تولیدکنندگان ماشین آلات و صنایع طلا در استان اصفهان مستقر هستند که 90درصد تولیدات داخلی را پوشش می دهند.

اصفهان پایتخت طلای منطقه می باشد و 70درصد تولیدکنندگان ماشین آلات و صنایع طلا در استان اصفهان مستقر هستند که 90درصد تولیدات داخلی را پوشش می دهند.

نشست خبری پانزدهمین نمایشگاه تخصصی طلا، فلزات گرانبها، گوهرسنگ ها، ماشین آلات و صنایع وابسته استان اصفهان با حضور مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان، مدیرعامل شرکت نمایشگاهی چیستا و مدیران عالی رتبه استان و اصحاب رسانه برگزار شد.

مرتضوی، مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان با اشاره به کیفیت بالای نمایشگاه امسال نسبت به سال های گذشته، گفت: این نمایشگاه با وجود فشارهای اقتصادی، تحریم‌ها و مشکلات از نظر حجم و کیفیت، بالاترین سطح را در بین نمایشگاه‌های پیشین دارد که ترجمه اقتصاد مقاومتی است.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان گفت: چشم انداز ما در ادامه، برگزاری نمایشگاه های تخصصی و فوق تخصصی خواهد بود به نحوی که بازدیدکنندگان بتوانند از آن بهره‌مند شوند؛ نمایشگاه‌هایی که در آن شاهد دستاوردهای جدید و حضور هیات های خارجی باشیم.

وی اظهار کرد: اصفهان مفاخر زیادی در هنر، صنعت و صنایع مختلف دارد که طلا یکی از انها به شمار می رود. اصفهان با  وجود معادن متعدد، یکی از قطب‌های استخراج طلا و ماشین‌آلات مرتبط با طلامحسوب می شود.

مرتضوی افزود: سیاست‌های کلی نمایشگاه اصفهان نیز در راستای استفاده از توانمندی‌های شهر، استان و کشور و به نمایش گذاشتن آن برای تجار و صادرکنندگان داخلی و خارجی است تا به توسعه پایدار در راستای ایجاد اشتغال دانش‌بنیان و فضای کسب‌وکار بهتر برای اقتصاد کشور دست یابیم.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان با اشاره به اینکه در نمایشگاه طلا اصفهان هیئتی بازدیدکننده از کشورهای آفریقایی نیز حضور خواهند داشت، افزود: نمایشگاه بین المللی اصفهان اهمیت ویژه‌ای به صادرات و اشتغال دانش بنیان می‌دهد.

**نمایشگاه طلای اصفهان، تنها نمایشگاه تخصصی طلا در ایران است

در ادامه حسین سیدمعلمی، مجری برگزاری چهاردهمین نمایشگاه طلا، فلزات گرانبها، گوهرسنگ ها، ماشین آلات ‌و صنایع وابسته اصفهان در این نشست ضمن تبریک دهه کرامت، گفت: نمایشگاه طلای اصفهان، تنها نمایشگاه تخصصی طلا در ایران است، چراکه ۷۰ درصد ماشین سازان صنعت طلا و همچنین‌ ۹۰ درصد تولیدات طلای کشور در اصفهان تولید می شود.

مجری برگزاری چهاردهمین نمایشگاه طلا، فلزات گرانبها، گوهرسنگ ها، ماشین آلات ‌و صنایع وابسته اصفهان با اشاره به اینکه 120 شرکت در این نمایشگاه حضور خواهند داشت،  افزود:  مشارکت کنندگان از استان های تهران، اصفهان، شیراز، مشهد ویزد خواهند بود که 60درصد غرفه ها ماشین آلات و ابزارآلات طلاسازی و 40درصد مصنوعات طلا، گوهرسنگ ها و محصولات وابسته می باشند.

سیدمعلمی گفت: اصفهان پایتخت طلای منطقه می باشد و 70درصد تولیدکنندگان ماشین آلات و صنایع طلا در استان اصفهان مستقر هستند که 90درصد تولیدات داخلی را پوشش می دهند که با وجود شرایط سخت تحریم ها صادرات خوبی به کشورهای همسایه صورت می پذیرد.

وی گفت: بعد از چندسال بازدیدکنندگان و مشارکت کنندگان خارجی در این نمایشگاه حضور دارند و متاسفانه به دلیل شرایط تحریم ها حضور کشورهای چین، ژاپن و ایتالیا میسر نمی باشد اما  از کشورهای هند، ترکیه، عراق، امارات و افغانستان بازدیدکنندگان حضور دارند.

 

**نقش ارزنده و مهم نمایشگاه طلا در عرصه صادرات این فلز قیمتی

رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، نقره، جواهر و سنگ های قیمتی استان اصفهان با اشاره به نقش ارزنده و مهم نمایشگاه طلا در عرصه صادرات این فلز قیمتی گفت: با توجه به اینکه اصفهان جایگاه چشمگیری در حوزه طلا کشور، نقش نمایشگاه در صادرات طلا بسیار مهم و تاثیرگذار است.

طلامینایی افزود: در نمایشگاه های طلا ما با تکنولوژی های به روز در عرصه طلا آشنا می شویم و به خصوص در نمایشگاه های بین المللی طلا تولیدات و طرح های به روز دنیا به معرض نمایش گذاشته می شود و دستگاه ها و تجهیزاتی که به طلا مربوط است در آخرین و به روزترین نوع خود در نمایشگاه ها عرضه می شود .

وی با تاکید بر اینکه اصفهان به عنوان استانی پیشرو در عرصه طلا باید کشورهای بیشتری را در سال های آتی برای این نمایشگاه دعوت کند و سعی در بالا بردن کیفیت این نوع نمایشگاه ها داشته باشد ادامه داد: در این رابطه باید بخشی از قوانین را بازنگری و عوض کنیم تا بتوانیم از بازده صادرات استفاده کنیم.

این فعال صنعت طلا و سنگ های قیمتی افزود: انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان اصفهان که که عامل خوشه طلا است به کمک شرکت شهرک های صنعتی و اتاق بازرگانی اصفهان طی دو سال گذشته در بیشتر نمایشگاه های داخلی و خارجی با پرداخت یارانه به تولید کنندگان در نمایشگاه ها هم برای زدن غرفه و هم برای بازدید کمک شایانی انجام داده است .

وی با اعلام اینکه میز طلا در اصفهان همواره با حضور وزیر صمت، رییس توسعه تجارت ، مقامات دولتی، استانداران و روسای ادارات مربوط به صادرات و همچنین بزرگان طلا و متخصصین تولید و صادر کنندگان برگزار می شود و تصمیمات مهم ملی و استانی برای تسهیل در امر صادرات طلا انجام می شود گفت: البته حضور این میزهای تخصصی به سبب جایگاه طلا، نقره و سنگ های قیمتی اصفهان است که بالاترین تولید و صادرات را در کشورمان دارد.

به گزارش یاقوت وطن، پانزدهمین نمایشگاه تخصصی طلا، فلزات گرانبها، گوهرسنگ‌ها، ماشین آلات و صنایع وابسته استان اصفهان از هجدهم تا بیست‌ویکم خردادماه هر روز از ساعت ۱۱ تا ۲۰ در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان، واقع در کمربندی شرق اصفهان، روبه‌روی منطقه روشن دشت برگزار خواهد شد.

کد خبر: 116419

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0