16 مرداد 1400 - 7:19 ب.ظ

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان به مناسبت گرامیداشت روزخبرنگار:

نقش رسانه در اطلاع رسانی برای سیستمی شدن مالیات ارزشمند است

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان در گرامیداشت روز خبرنگار در دفتر روزنامه عصر اصفهان حضور یافت و از تعامل رسانه ها در زمینه فرهنگ سازی مالیاتی ابراز خرسندی کرد.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان در گرامیداشت روز خبرنگار در دفتر روزنامه عصر اصفهان حضور یافت و از تعامل رسانه ها در زمینه فرهنگ سازی مالیاتی ابراز خرسندی کرد. العاب علي الانتر نت

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری عصر اصفهان، بهروز مهدلو، مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با حضور در دفتر روزنامه عصر اصفهان، روز خبرنگار را تبریک گفت و نقش رسانه ها را در پیگیری مطالبات مردم و اطلاع رسانی در زمینه سیستمی شدن مالیات ارزشمند بیان کرد.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: تا قبل از سال 98، آنچه مودیان مالیاتی ادعا می کردند،  رسیدگی و اثبات آن بعهده امور مالیاتی بود اما با تغییراتی که در سه سال اخیر بلحاظ سیستمی شدن مالیات صورت گرفته است، اثبات موارد شناسایی شده از طریق سیستم مالیاتی، بعهده مودی است.

مهدلو در ادامه اظهار کرد: اکنون سازمان امور مالیاتی بر اعتماد سازی متمرکز شده  و این نقطه عطفی در تاریخ مالیات است.

وی با اشاره به اینکه در کشورهای اروپایی، تمام خریدها و مراکز خرید به مالیات متصل است، از مزیت های این حالت سخن راند و افزود: در کشور ما این قانون مصوب شده است و ظرف یک تا 3 سال آینده، بررسی سیستمی وضعیت مالیات در مراکز مختلف نیز راه اندازی می شود و رودررویی کارمند و ممیزی امور مالیات با مودیان به صفر می رسد.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان، مالیات را مساوی با حقوق شهروندی نامید و گفت: در دنیا این نگرش وجود دارد که یک وجه مالیات، تحقق عدالت است.

مهدلو با اذعان به اینکه در کشور ما دولت یک سوم از هزینه های خود را از مالیات و بخش قابل توجهی را از طریق فروش نفت تامین می کند، بیان کرد: این اشتباه بزرگی است. العاب على النت زیرا، هزینه فروش نفت باید به احداث زیرساخت ها، عمران و آبادانی کشور اختصاص یابد، ضمن آنکه بجای اتکا به فروش نفت، دولت باید بخش قابل توجهی از هزینه های خود را از طریق مالیات تامین کند.

وی موارد فروش اوراق و چاپ پول را موجب تشدید تورم و پرداخت غیرمنصفانه مالیات عنوان نمود و افزود: در این حالت، از دهک پایین تا بالا، پرداخت مالیات بطور یکسان صورت می گیرد که این منصفانه نیست. سیستمی شدن نظام مالیاتی می تواند به رفع این مشکلات کمک نماید. همچنین، لازم است تاثیر ارزش افزوده را در کشور ببینیم. بطولة اليورو 2023

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با بیان آنکه انتظار همکاری بیشتر با رسانه ها را داریم تا عدالت محوری در مباحث مالیاتی تحقق یابد، گفت: ما متولی ایجاد شفافیت هستیم و رسانه ها نیز برای مطالبه حق مردم وظیفه سنگینی دارند.

مهدلو در ادامه به مباحث فرار مالیاتی پرداخت و گفت: در استان اصفهان در سه سال اخیر اقدامات موثری در مقابله با فرار مالیاتی صورت گرفته  و اکنون فعالان اقتصادی با اطلاع از اینکه ریسک فرار مالیاتی بسیار سنگین شده، سعی در ارائه اطلاعات خود بطور دقیق دارند.

وی از رسیدگی به وضعیت مالیاتی 65درصد شرکت ها و 15درصد مشاغل خبر داد و افزود: هنوز 85درصد مشاغل در انتظار رسیدگی هستند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با بیان آنکه ارتباط ممیزمالیاتی و مودی باید قطع شود، موارد اعمال سلیقه در تعیین مالیات را مطرح کرد و افزود:  این روش در دنیا منسوخ شده و تلاش ما بر تحقق نظام سیستمی و فرهنگ سازی در این زمینه است. وی پیگیری موارد مربوط به امور مالیاتی از طریق سامانه های متعدد سازمان را بیان کرد و افزود: سامانه 1526 همچنان فعال است و روزانه موارد بسیاری از طریق سامانه اطلاع رسانی می شود.

احمد طبقچی، مدیر مجموعه رسانه ای عصر اصفهان و یاقوت وطن با استقبال از حضور مدیرکل امور مالیاتی و مدیر روابط عمومی سازمان در دفتر عصر اصفهان، ارتباط خوب مدیرکل امور مالیاتی با رسانه ها و ارباب رجوع را ارزشمند توصیف کرد و گفت: باز بودن درب اتاق مدیرکل امور مالیاتی و اینکه بتوان به راحتی با وی گفت وگو کنیم، می تواند در فرهنگ سازی مالیات بسیار اثرگذار باشد.

کد خبر: 28419

نویسنده: فرزانه افسرطه

برچسب ها: , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0