17 مرداد 1400 - 9:11 ب.ظ

یادداشت مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان به مناسبت روز خبرنگار

“قدردان خبرنگاران هستیم”

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در گرامیداشت روز خبرنگار در یادداشتی نوشت: امسال، روز خبرنگار  را در حالی گرامی می‌داریم که محیط زیست ایران هنوز در غم از دست دادن دو خبرنگار جوان «مهشاد کریمی» و «ریحانه یاسینی» سوگوار است.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، ایرج حشمتی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در گرامیداشت روز خبرنگار در یادداشتی نوشت: امسال، روز خبرنگار  را در حالی گرامی می‌داریم که محیط زیست ایران هنوز در غم از دست دادن دو خبرنگار جوان «مهشاد کریمی» و «ریحانه یاسینی» سوگوار است که هنگام انجام ماموریت خبری در سانحه رانندگی جان باختند. آنها نماد خبرنگارانی هستند که برای پوشش اخبار حوزه محیط زیست با تمام وجود در عرصه هستند، از آتش‌سوزی و سیل گرفته تا گردوغبار و خشکسالی.

در طول سالهای خدمتم در سازمان حفاظت محیط زیست، همیشه یکی از آرزوهایم این بود که خبرگزاری‌های رسمی، روزنامه‌ها و رادیو و تلویزیون به موضوع محیط زیست توجه ویژه ای نشان بدهند. این موضوع برایشان یک بحث حاشیه ای، تزئینی و لوکس نباشد و همانقدر که اخبار ورزشی یا حوادث را پوشش می دهند به اهمیت مساله محیط زیست بپردازند.

بحران های محیط زیستی، تغییر اقلیم و دست درازی به طبیعت که باعث خشم آن شده، خیلی زود توجه همه را به محیط زیست جلب کرد و خبرنگارانی که ترجیح میدادند به اخبار اجتماعی بپردازند به یکباره متوجه این نکته شدند که منظور از «محیط زیست» فقط حیات وحش نیست، بلکه هر جایی که در آن زیست وجود داشته باشد، محیط زیست است. به عبارت دیگر وقتی آلودگی هوای شهرها به حدی رسید که نفس شهروندان به شماره افتاد، مشخص شد که توسعه افسارگسیخته چه تبعات وحشتناکی به جا می گذارد و رشد اقتصادی صرف ممکن است جیب را پر پول کند اما هوا را از اکسیژن خالی می‌کند.

وقتی سیل به یک خطر دائمی تبدیل شد، تازه برخی رسانه ها به این صرافت افتادند که جنگل تراشی و از بین بردن مراتع، چرای بی رویه و کشاورزی بدون چارچوب، ریشه این بلاست. وقتی گرد و غبار، شهرها را مثل یک پتو در خودش پیچید، تازه کسانی متوجه شدند که از بین بردن حقابه تالاب ها و دستکاری در آنها باعث شد خاک از زمین بلند شود و …

بدون تلاش خبرنگاران امکان نداشت که محیط زیست تا این اندازه برای عموم مردم شناخته شود. اگر امروز افکار عمومی نگران محیط زیست است، به حیوان آزاری واکنش شدید نشان می دهد، جریان رفتگران طبیعت راه افتاده است، علیه شکار غیرقانونی پویش راه می اندازند، مدیران و مسئولان را در خصوص معضلات محیط زیستی به چالش می کشند، حامی محیط بانان شده اند و …. همه اینها مرهون زحمات خبرنگارانی است که شبانه روز و با کمترین حقوق و مزایا حامی طبیعت ایران شده اند و یاور محیط زیست و محیط بانان.

قدردان زحمات همه خبرنگارانی هستم که دور یا نزدیک با انتقادهای صریح و دلسوزانه باعث شدند تا ما در اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، نقص هایمان را برطرف کنیم و به سمت کیفیت بهتری حرکت کنیم و از تک تک آنها سپاسگزارم که زحمات همکاران شریف ما را به خوبی پوشش دادند تا امروز همچنان ادامه دهنده تلاش خالصانه برای انجام وظایف و مأموریت های متعدد و متنوع سازمانی باشیم.

                                                                                                          ایرج حشمتی

                                                                                                                    ۱۷ مرداد  ۱۴۰۰

کد خبر: 28460

منبع: سازمان حفاظت محیط زیست استان اصفهان

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0