تاملی در زندگی یک زن ‌متخصص ایرانی

نقش ایمان به خدا در زندگی بشر

بارها شده کسانی می پرسند که ایمان به خدا چه نقشی در زندگی بشر می تواند داشته باشد. در این یادداشت مختصر نمی‌خواهم به دستاوردهای ایمان به خدا از ابعاد مختلف در زندگی دنیایی و اخروی بشر بپردازم که پرونده ای به اندازه یک کتاب می‌خواهد. فقط می خواهم به شکل مصداقی اشاره ای به این موضوع داشته باشم.

به نگارش نصرالله شفیعی

مریم‌رزاقی‌آذر، متخصص غدد و متابولیسم کودکان و دانش آموخته دانشگاه علوم پزشکی تهران را شاید بشناسید. این زن در یک خانواده ایرانی و ایمانی به دنیا آمد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۶۲ به مقام دانشیاری و در سال ۱۳۷۲ به درجه استادی نائل آمد. از میان یک هزار و ۲۰۰ پزشک غدد کودک از ۹۱ کشور دنیا که عضو انجمن پزشکان غدد هستند به عنوان برترین پزشک دنیا در این تخصص برگزیده شد. این انتخاب توسط انجمن جهانی پزشکان غدد انجام شد و نام ایران در شهر لاهه کشور هلند بر سر زبان‌ها افتاد.

دکتر رزاقی‌آذر نفر اول پزشکی غدد کودکان جهان، زن ایرانیِ معتقد به قرآن، حجاب، حساس به هویت ملی و مشوق دانشجویان به ماندن در وطن است.  مریم رزاقی آذر نفر اول پزشکی غدد کودکان در جهان در ۱۷ سالگی ازدواج کرد، صاحب ۴ فرزند شد که دو تا از آن ها دو قلو هستند. به گفته خودش از دوران کودکی نماز می خوانده است.

بی اعتناء به تبلیغات  دشمنان علیه زن در ایران، مقید به حجاب اسلامی و اهل  تفکر در قرآن است. وطن خواه و میهن دوست و حساس به تاریخ ایران و حتی نام خلیج فارس هم هست. اقامت هیچ کشوری به جز ایران را نپذیرفت. دانشجویان را به ایران خوش بین نمود، آنها را مأیوس و تشویق به مهاجرت از کشور نکرد.

دکتر مریم رزاقی آذر در عرصه تدریس پزشکی فعالیت های بسیاری داشته که می توان به آموزش بیش از ۱۰۰ دانشجوی دکتری و فوق تخصص در عرصه غدد و متابولیسم کودکان اشاره کرد. ایشان یکی از اعضای هیئت تحریریه چند مجله پزشکی است.

وی به خاطر خدمت رسانی خود در عرصه پزشکی در سال ۱۳۹۴ به عنوان پزشک به یاد ماندنی در کشور ایران برگزیده شد.

دکتر رزاقی آذر در  مدت فعالیت های خود جایزه‌های مختلفی  از جمله استاد نمونه، بهترین متخصص زن کشور و پژوهشگر برتر استان تهران را کسب کرد. همچنین نخستین دانشمند غیراروپایی بود که وارد انجمن اروپایی غدد شد و مطالب علمی‌ را ارائه کرد.

* دفاع از نام خلیج فارس

دکتر رزاقی آذر در کنفرانسی در دبی وقتی می بیند زنی از دبی هنگام ارائه مقاله مکرر در ارائه و اسلایدهایش از عبارت   Arabian Gulf استفاده می‌کند از این موضوع بسیار ناراحت می‌شود و پس از آنکه مقاله اولش را ارائه می‌دهد به انگلیسی شروع به دفاع از نام خلیج فارس می‌کند.

او می‌گوید: خلیج فارس همیشه خلیج فارس بوده و تا ابد هم خلیج فارس خواهد ماند. این باعث شد بسیاری از حضار در سالن کنفرانس  او را تشویق کنند اما هنگام ارائه مقاله دومش، مسئولان کنفرانس می‌گویند شما مسئله را سیاسی کردید لذا باید عذرخواهی کنید. دکتر رزاقی زمانی که در جایگاه قرار می‌گیرد می‌گوید هر آنچه در مورد خلیج فارس گفتم حقیقت و درست بود که بسیاری از اماراتی‌ها از این حرف او ناراحت می‌شوند و سالن را ترک می‌کنند. میکروفن او را خاموش و اجازه ارائه مقاله دوم را هم به او نمی‌دهند.

شخصیت و منش این پزشک را که تربیت شده مکتب قرآن و ایران عزیز است بنگرید و مقایسه کنید با منافقان و وادادگانی که از خدا بریدند و دست در چنگال خونین دشمن بیگانه گذاشتند، به آن ها پناه جستند، در نقشه ی شوم تجزیه کشور با آن ها هم پیمان شدند و در قتل عام شهروندان ایرانی پیاده نظام آن ها شدند. وقتی در دبی از آن ها خواستند که ترانه ای در باره ی خلیج فارس نخوانند چشم گفتند و به راحتی هویت دیرین خود را لگد مال کردند.

ببینید تفاوت ره از کجا تا به کجاست؟ شکی نداشته باشید که مؤمن ترین افراد دوست دارترین کشور عزیزمان ایران و خادم ترین آن ها نسبت به مردم است.

۶ دی ماه ۱۴۰۲

کد خبر: 140694

نویسنده: : نصرالله شفیعی

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0