29 فروردین 1399 - 9:38 ق.ظ

می‌خواهند حاتمی‌کیا را حذف کنند

علیرضا رئیسیان: برای میدان دادن به پول‌های مشکوک و آدم‌های تازه، تعداد زیادی از فیلم‌ها و کارگردان‌های معتبر دارند توسط دولت و رسانه‌ها حذف می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از خبرگزاری آنا، «خروج» نخستین فیلم سینمایی ایران با قابلیت اکران است که پیش از نمایش عمومی در سالن‌های سینما سراغ شبکه نمایش خانگی آمده و در بستر VOD مهمان خانه‌های مردم شده است. گفته شده این اتفاق با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا، تعطیلی سالن‌های سینما، بلاتکلیفی اوضاع اکران تا پایان سال و از همه مهم‌تر خانه‌نشین مردم رخ داده است. لازم است این اتفاق و حرکت سینمای ایران به سمت نو شدن از منظر کارشناس‌ها و فعالان سینمایی مختلف مورد نقد و بررسی قرار بگیرد.

در همین زمینه علیرضا رئیسیان، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در خصوص پخش اینترنتی فیلم‌ها قبل از اکران سینمایی گفت: با توجه به اینکه در کشور ما زیرساخت‌های لازم و همین‌طور قوانین دقیق و درستی برای ارتکاب جرائم نمایش اینترنتی در این بخش خاص نداریم به نظر من کار اشتباهی در این مقطع انجام شد. همین‌طور که معتقدم علی‌رغم پروپاگاندای فراوان، آمادگی روانی در جامعه برای بیان اینکه این هم شکلی از دیدن فیلم هست هنوز وجود ندارد.

تهیه‌کننده و کارگردان فیلم «مردی بدون سایه»، با بیان اینکه برای چنین کار‌هایی نباید امید به بازگشت سرمایه داشت، گفت: پخش این‌چنینی فیلم نیاز به مقدماتی دارد که اگر رعایت نشود همین اتفاقی می‌افتد که الآن رخ داده است. هم خسارت اقتصادی به بار می‌آید و هم به‌نوعی می‌توان گفت که فیلم دیده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه مبنای اعداد و ارقام فروش یک روزه فیلم ملاک درستی برای ارزیابی موفقیت نیست اضافه کرد: در خارج کشور وقتی نمایش آثار این‌گونه انجام می‌شود مسائل بعدی هم از قبل محاسبه دقیق دارد و تبلیغات لازم برای آن انجام می‌شود. علاوه بر این‌ها پخش اینترنتی فیلم بدین شکل برای تمام فیلم‌ها نیست.

کد 300

کد خبر: 41163

منبع: آنا

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0