25 شهریور 1399 - 1:39 ب.ظ

میزان ذخایر اورانیوم ایران شاخص خوبی برای سنجش اثر سیاست‌های آمریکاست

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین اعلام کرد تغییرات در میزان ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران از سال ۲۰۱۵ تاکنون شاخص خوبی برای سنجش اثرات زیان‌بار سیاست‌های آمریکا در قبال برنامه هسته‌ای ایران است.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از تسنیم، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با مقایسه میزان ذخایر اورانیوم ایران در آستانه برجام و پس از برجام با رقم فعلی آن تأکید کرد که این ارقام به‌خوبی نشان می‌دهد که سیاست‌های آمریکا در قبال برجام و برنامه‌ هسته‌ای ایران چه نتیجه‌ای داشته است.

این دیپلمات ارشد روس در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر درباره تأثیرات سیاست‌های آمریکا نوشت: «تغییرات ذخایر اوارنیوم غنی‌شده در ایران می‌تواند نقش یک شاخص مناسب را برای سنجش اثرات زیان‌بار سیاست‌های آمریکا ایفا کند.»

وی افزود: «در آستانه توافق هسته‌ای موسوم به برجام در سال 2015 ایران 15 تن اورانیوم غنی‌شده داشت. در روز خروج آمریکا از برجام این رقم به 0.1 تن رسیده بود، اما از سال 2019 ذخایر اورانیوم ایران رشد داشته و اکنون به 2.1 تن رسیده است.»

توافق هسته‌ای موسوم به برجام که در سال 2015 بین ایران و کشورهای موسوم به 1+5 (شامل 5 عضو دائم شورای امنیت + آلمان) منعقد شد، از اواسط سال 2018 به‌دلیل اقدامات یکجانبه آمریکا و بدعهدی طرف‌های اروپایی در وضعیت بدی قرار گرفته است.

پس از آن‌که دولت آمریکا با اعلام خروج از برجام در اردیبهشت‌ماه 97 تحریم‌های یکجانبه خود علیه ایران را بازگرداند و حتی اقدام به وضع تحریم‌های سنگین‌تر از گذشته کرد، طرف‌های اروپایی برجام وعده دادند که با اتخاذ اقداماتی، پیامدهای منفی خروج آمریکا از برجام را جبران خواهند کرد.

کد 300

کد خبر: 40588

منبع: تسنیم

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0