2 آبان 1402 - 10:55 ق.ظ

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌‎بار شهرداری اصفهان مطرح کرد:

میدان مرکزی میوه اصفهان سردخانه ندارد ،سرمایه‌گذار ورود کند

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌‎بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان از بهره‌برداری بازار جدید کوثر ۲ در سپاهان‌شهر تا پایان پاییز امسال خبر داد.

میدان مرکزی میوه اصفهان سردخانه ندارد ،سرمایه‌گذار ورود کند

تور بازدید اصحاب خبر و رسانه از پروژه‌های عمرانی در میدان مرکزی میوه و تره‌بار و بازار بزرگ گل و گیاه ارغوان دوشنبه یکم آبان‌ماه با حضور مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌‎بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری و رئیس اداره ارتباطات و حوزه برنامه‌ریزی اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری این کلان‌شهر، برگزار شد.

در این بازدید، ابتدا از پروژه بازار روز کوثر شماره ۱۱ به وسعت ۱۶۵۰ مترمربع در خیابان امام خمینی (ره) در نزدیکی پارک قلمستان و کوثر شماره دو در منطقه پنج اصفهان بازدید شد.‌

بازار کوثر شماره ۲ در سپاهان‌شهر پاییز امسال به بهره‌برداری می‌رسد

امیرحسین ماه آورپور، مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌‎بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان در حاشیه بازدید از این پروژه‌ها اظهار کرد: بازار کوثر شماره ۱۱ پیش از این فعالیت داشته است، اما به دلیل ناایمن‌بودن سازه، تخریب و دوباره تصمیم به ساخت آن گرفته شد.

وی افزود: بازارهای کوثر با هدف تنظیم بازار و حذف واسطه‌ها راه‌اندازی شد که این اهداف تاکنون تأمین شده‌اند.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌‎بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: این بازارها در مواقع بروز بحران‌ها نیز نقش پدافندی دارند و تاکنون توانسته‌اند در تنظیم بازار هنگام بروز بحران مؤثر عمل کنند.

وی ادامه داد: بازار کوثر ۱۱ واقع در منطقه ۲ در فضایی به مساحت ۱۷۰۰ مترمربع با حدود ۶۰ میلیارد تومان اعتبار در حال احداث است و تا بهار ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد.

ماه‌آورپور در خصوص زمین بازار روز کوثر شماره دو در محدوده منطقه پنج شهرداری اصفهان افزود: اصل زمین این پروژه ۲۲۰۰ متر مربع است و ۲۷۰۰ متر مربع نیز برای پارکینگ آن با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان تملک شد.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌‎بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان گفت: زیربنای این پروژه ۳۶۵۰ متر مربع شامل عرضه مواد غذایی و غرفه‌های گوشت، مرغ و ماهی، ساختمان اداری و انبار است و تا پایان پاییز امسال به پایان خواهد رسید.

 

وی در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه بازار ماهی و خشکبار در میدان مرکزی میوه و تره‌بار اصفهان نیز با اشاره به اینکه شهر اصفهان از نظر داشتن حمل‌ونقل جاده‌ای و سرمایه‌گذاران فعال در حوزه اقتصادی برای حرکت به سمت باراندازهای مقصد دارای ظرفیت‌های خوبی است، گفت: در بارانداز مقصد بازتوزیع انجام می‌شود.

ماه‌آورپور افزود: در این بازار بار از حوزه خلیج فارس یعنی به میزان ۶۰ تا ۸۰ تن ماهی به صورت درهم در یخچال وارد، جداسازی و دوباره به کل کشور صادر می‌شود.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌‎بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: غرفه‌هایی که در حال حاضر در اختیار غرفه‌های ماهی قرار دارد، غرفه‌های سابق میوه بوده است، از این‌رو با توجه به استانداردهای موجود تصمیم به احداث بازار در این خصوص گرفته شد.

وی ادامه داد: بازار ماهی در طرح جدید شامل ۱۵ غرفه و قسمت‌های ورودی و خروج بار است.

میدان مرکزی میوه اصفهان سردخانه ندارد ،سرمایه‌گذار ورود کند

ماه‌آورپور با بیان اینکه طبقه نخست این مجموعه دارای خوابگاه و سرویس بهداشتی و حمام برای رانندگان حمل بار در نظر گرفته شده است، گفت: در این بازار، همچنین بازارهای روز کوثر مأموران بهداشت مستقر خواهند بود و تمام بار بررسی و پس از تایی مأموران بهداشت صادر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اصفهان یکی از شهرهای صادر کننده تخم مرغ است، ادامه داد: میدان میوه با ۱۹۶ هکتار وسعت از دیگر ظرفیت‌های قابل توجه برای ورود سرمایه‌گذاران در صنایع جنبی است.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌‎بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان تاکید کرد: میدان مرکزی میوه اصفهان سردخانه ندارد، بنابراین زمینه خوبی است تا بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این مورد ورود کند.

وی با اشاره به احداث چندین سوله در این بخش، همچنین بسته‌بندی و سورت میوه افزود: اگر سرمایه‌گذار مستعدی برای این منظور ورود پیدا کند، اصفهان در این عرصه نیز می‌تواند پیش قدم باشد و تحول خوبی در حوزه میوه نیز اتفاق خواهد افتاد.

ماه‌آورپور ادامه داد: عرصه این پروژه ۸۵۰۰ مترمربع با زیربنای ۵۲۰۰ مترمربع است که طبقه همکف شامل سالن سورتینگ و بسته‌بندی و عرضه ماهی‌ها و هزینه پیش‌بینی شده برای آن حدود ۵۰ میلیارد تومان است و امیدواریم بهار سال آینده به بهره‌برداری برسد.

کد خبر: 142364

نویسنده: محمدمهدی دوائی

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0