23 خرداد 1399 - 3:24 ب.ظ

امام جمعه موقت اصفهان:

ملت ایران در شرایط شیوع کرونا همدلی انسانی را به تصویر کشیدند

امام جمعه موقت اصفهان گفت: مردم ایران با وجود مشکلات مختلف تورم و گرانی در شرایط شیوع کرونا همدلی انسانی آفریدند و این هشداری برای مسئولان است که وظیفه سنگینی برعهده دارند.

به گزارش عصر اصفهان،به نقل از مهر، جت الاسلام مجتبی میردامادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با بیان اینکه باید شکرگزار پروردگار مهربان برای برپایی دیگربار نماز جمعه باشیم، اظهار داشت: با توجه به توصیه‌های قرآنی و روایی ما نیز باید در برپایی عدالت بکوشیم گرچه عدالتی که خداوند در روز قیامت در میان مردم برپا خواهد کرد به هیچ عنوان قابل مقایسه با عدالت در دنیا نیست.

وی افزود: طبیعی است که افراد جنایتکاری همانند صدام ملعون، رئیس‌جمهورهای آمریکا و اسرائیل و دیگر سرکردگان استعماری که هزاران بی‌عدالتی و ظلم و جنایت را در حق مردم خودشان و دنیا رقم زده‌اند در این دنیا هیچ مجازاتی شایسته اعمال آنها نیست و به یقین در قیامت به عدالت تام در ارتباط با اعمال خود خواهند رسید.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اینکه بر اساس آیات قرآنی میان انسان‌های متقی و مفسد وجود دارد، تاکید کرد: خداوند در قیامت مشکلاتی که در این دنیا برای انسان‌های متقی به وجود می‌آید را برطرف می‌کند و در این امر شکی نیست.

ملت ایران همواره در برابر مستکبران دنیا ایستاده است

وی با اشاره به اینکه ملت ایران به رهبری امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب هموار در برابر مستکبران عالم ایستاده است، تاکید کرد: امام خمینی چهره جدیدی از اسلام را به دنیا نشان داد و تمدنی اسلامی را بنیان نهاد که ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار از مهم‌ترین پایه‌های آن است و همه این‌ها برگرفته از رهنمودهای امام علی (ع) و اقدامات علمی امام باقر (ع) و امام صادق (ع) و دیگر امامان شیعه است.

میردامادی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به شیوع کرونا در جهان گفت: کرونا به نوعی روال معمول همه دنیا را از کار انداخت و دنیای استکبار که سلاح‌های هسته‌ای خود برای نابودی بشریت را به رخ می‌کشید در برابر یک ویروس کوچک ناتوان شد و همه حساب و کتاب‌های جهان تغییر کرد.

تفاوت‌های بارز مقابله با کرونا در ایران و جهان

وی با اشاره به تفاوت مقابله با شیوع کرونا در ایران و غرب ابراز داشت: در شرایطی که مردم در دیگر کشورها مانند آمریکا فروشگاه‌ها را غارت و به سلاح مجهز شدند و در برخی جاها انسانیت زیر سوال رفت مردم ایران اخلاق انسانی – اسلامی، کمک به هم نوع در سخت‌ترین شرایط را به تصویر کشیدند.

میردامادی تصریح کرد: مردم ایران با وجود مشکلات مختلف تورم و گرانی در شرایط شیوع کرونا همدلی آفریدند و این هشداری برای مسئولان است که وظیفه سنگینی برعهده دارند؛ این روزها فاصله طبقاتی در جامعه بیش از گذشته شده است و مسئولان باید به واقع چاره‌ای عاجل بیاندیشند.

وی با اشاره به اقدامات اخیر قوه قضائیه تاکید کرد: ما همواره از این نوع اقدامات دفاع می‌کنیم و امیدواریم رئیس قوه قضائیه همانند گذشته بدون ترس از دشمنی‌ها و انتقادات مختلف به اقدامات خود علیه فساد ادامه داده و ا محاکمه جدی مفسدان اقتصادی راه را بر دیگران ببندد چراکه این نوع فسادها به هیچ عنوان شایسته نام ایران به عنوان یک کشور اسلامی نیست.

امام جمعه موقت اصفهان با تقدیر از کادر درمانی که از جان خود برای دفاع از سلامتی مردم کشور در این شرایط بحران مایه گذاشتند، گفت: به یقین پاداش کامل صبر ملت ایران در این شرایط تنها بر عهده خداوند خواهد بود.

کرونا ظرفیت‌های بالقوه کشور ایران در حوزه‌های مختلف را آشکار کرد

وی با اشاره به اینکه کرونا بسیاری از ظرفیت‌های ایران در حوزه‌های مختلف را روشن کرد، گفت: در این شرایط توان ایران در تولید محصولات بهداشتی و کیت‌های تشخیص و توان دانشمندان ایرانی در دنیا مشخص شد به نوعی که کشوری مثل آلمان ۴۰۰ هزار کیت تشخیص کرونا را از ایران خرید.

میردامادی با اشاره به اینکه دنیا با شیوع کرونا روی اصلی آمریکا را شناخت، ابراز داشت: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند همه دنیا رفتار آمریکا را با مردم کشور خودش به عینه دید، در روزهای اخیر نیز مدعیان مبارزه با تبعیض نژادی رفتاری شرم‌آور در این ارتباط از خود نشان دادند در حالی که اسلام عزیز ما هزاران سال پیش موضوع تبعیض نژادی را حل کرده است و ملاک برتری انسان‌ها را تقوا و نه رنگ پوست و دیگر تفاوت‌های ظاهری دانسته است.

آمریکا نتوانست در جریان فروش نفت ایران به ونزوئلا هیچ غلطی بکند

وی تاکید کرد: به یقین حق همیشه پیروز است همان‌گونه که واقع آمریکا نتوانست در جریان فروش نفت ایران به ونزوئلا هیچ غلطی بکند و از این پس هم همچون همیشه نخواهد توانست در برابر ملت ایران بایستد.

کد خبر: 42742

منبع: مهر

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0