16 دی 1399 - 10:30 ق.ظ

مخالفت اکثر اعضای اوپک پلاس با افزایش تولید در ماه آینده

در نشست رسمی وزیران نفت اوپک پلاس، اکثر اعضای این گروه از جمله عربستان سعودی با افزایش تولید نفت در فوریه مخالفت کردند در حالی که روسیه حداکثر افزایش تولید مجاز تحت توافق این گروه را پیشنهاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از ایسنا، مذاکرات وزیران اوپک پلاس در پی مخالفت اکثر اعضای گروه با پیشنهاد روسیه برای افزایش تولید نفت در فوریه، روز سه شنبه ادامه خواهد یافت. مذاکرات روز سه شنبه ساعت ۳ و ۳۰ دقیقه بعدازظهر به وقت وین برگزار می شود و به وزیران این گروه فرصت می دهد به مذاکرات و مشورت با دولتهایشان بپردازند. تمدید غیرمنتظره زمان مذاکرات تردیدهایی را درباره افزایش تولید به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز در فوریه برانگیخته است.

اختلاف نظر میان عربستان سعودی و روسیه که سران اصلی اوپک پلاس هستند، دیدارها را دشوارتر می کند. اگرچه این بار شمار کشورهایی که موافق موضع روسیه نبودند بیشتر بود اما این گروه همواره توافق همه اعضا را برای رسیدن به یک سیاست تولید واحد الزامی می کند. عدم سازش و شکست در رسیدن به توافق نادر است اما پیامدهای زیانباری خواهد داشت که نمونه آن جنگ قیمت نفت میان ریاض و مسکو در سال گذشته است.

کد 300

کد خبر: 35522

منبع: ایسنا

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0