14 آذر 1402 - 10:00 ب.ظ

رئیس اداره محیط زیست شهرستان لنجان:

محیط زیست پیگیر و خواستار تعطیلی واحد کک‌سازی ذوب‌آهن است

رئیس اداره محیط زیست شهرستان لنجان گفت: اداره محیط زیست پیگیر و خواستار تعطیلی واحد کک‌سازی است و این اطمینان را به مردم می‌دهیم که تا حصول نتیجه و رفع مشکلات زیست محیطی کارخانه ذوب آهن پیگیری لازم را انجام خواهیم داد.

محیط زیست پیگیر و خواستار تعطیلی واحد کک‌سازی ذوب‌آهن است

فاطمه محمدی چهاردهم آذر_ در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات زیست محیطی کارخانه ذوب آهن اظهار کرد: رفع مشکلات زیست محیطی کارخانه ذوب‌آهن همواره در دستور کار اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان و استان قرار داشته و به همین منظور طی چند سال گذشته طرح جامع زیست محیطی با هدف کاهش آلودگی‌های مختلف شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان تدوین و ابلاغ شد.

وی افزود: ذوب آهن از طرح جامع ابلاغ شده به‌ویژه در قسمت‌هایی که جزو اولویت‌های محیط زیست به‌شمار می‌آمد عقب بوده و به همین علت اداره محیط زیست شهرستان لنجان در شهریور ماه سال جاری اقدام به طرح شکایت از این صنعت آلاینده کرد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان لنجان تصریح کرد: در یکی از بندهای این شکایت نیز محیط زیست خواستار تعطیلی کامل واحد کُک‌سازی ذوب آهن شد.

محمدی با اشاره به برخورد با مسببان آلایندگی کارخانه ذوب‌آهن، ادامه داد: مشکلی که امروز در کارخانه ذوب‌آهن رخ داده بود باعث شد حجم زیادی گرد و غبار وارد محیط شد که این مسئله به دلیل مشکلات فنی در کوره بلند شماره سه کارخانه ذوب آهن رخ داد.

وی اضافه کرد: به دلیل قرار گرفتن در شرایط اضطراری آلودگی هوا و به منظور پایش واحدهای صنعتی بازدید از صنایع شهرستان لنجان در دستور کار قرار داشت و با حضور در کارخانه ذوب آهن تذکرات لازم را به مسئول HSC کارخانه ذوب آهن داده شد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان لنجان عنوان کرد: به دنبال ارائه تذکرات لازم موضوع به مسئولان شهرستان و استان نیز گزارش شد و به همین علت جلسه‌ای به ساعت ۱۱ در استانداری برگزار شد.

محمدی گفت: اداره محیط زیست پیگیر و خواستار تعطیلی واحد کک‌سازی است و این اطمینان را به مردم می‌دهیم که تا حصول نتیجه و رفع مشکلات زیست محیطی کارخانه ذوب آهن پیگیری لازم را انجام خواهیم داد.

وی تصریح کرد: در جلسه‌ای که مجمع نمایندگان استان اصفهان در شهرستان لنجان داشتند نیز این مسئله مطرح شد و از حجت‌الاسلام موسوی لارگانی رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان درخواست کردم که موضوع مشکلات زیست محیطی ذوب آهن اصفهان را با توجه به اینکه یک صنعت ملی است و تصمیماتی که برای آن اتخاذ می‌شود از تهران صورت می‌پذیرد را در مجلس مطرح تا پیگیری‌های لازم برای رفع آلایندگی کامل این صنعت مادر انجام شود.

کد خبر: 142368

نویسنده: محمدمهدی دوائی

برچسب ها:

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0