24 بهمن 1399 - 2:59 ب.ظ

محور خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های استان اصفهان

اقتصاد مقاومتی، طرح و برنامه‌ای در برابر توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان نظام است، جمهوری اسلامی به قدرت برتر منطقه تبدیل شده است و دستاوردهای انقلاب با مدیریت ضعیف برخی مسوولان اشتباه گرفته نشود، محور خطبه‌های نماز جمعه سه شهرستان استان اصفهان است.

به گزارش عصر اصفهان،به نقل از ایرنا/ اقتصاد مقاومتی، طرح و برنامه‌ای در برابر توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان نظام است، جمهوری اسلامی به قدرت برتر منطقه تبدیل شده است و دستاوردهای انقلاب با مدیریت ضعیف برخی مسوولان اشتباه گرفته نشود، محور خطبه‌های نماز جمعه سه شهرستان استان اصفهان است.

  سمیرم

امام جمعه سمیرم گفت: اقتصاد مقاومتی درواقع طرح و برنامه‌ای در برابر توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان نظام اسلامی است.

حجت‌الاسلام سیدعبدالعظیم مولازاده معدنی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته سمیرم، با گرامیداشت ۲۹ بهمن که به نام اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده است، اظهار داشت: چالش اقتصاد، مهمترین دغدغه حاکمیت و ملت ایران در دهه چهارم از استقرار جمهوری اسلامی است.

به گفته وی، نامگذاری سال‌ها و شعارهای سالانه با برنامه است و بر اساس شرایط، مشخص و اعلام می‌شود نه اینکه عده‌ای گمان کنند بدون دلیل رهبر انقلاب شعاری را مطرح کرده‌اند.

خطیب جمعه سمیرم تصریح کرد: مفهوم و معنای دقیق و سنجیده اقتصاد مقاومتی در گام اول بهبود شرایط برای تقویت تولید داخلی به‌عنوان مهمترین شاخص اقتصادی است.

حجت‌الاسلام مولازاده با بیان‌اینکه خطاب سخن اقتصاد مقاومتی و سایر شعارهای سال با مسوولان و مدیران ارشد کشوری، استانی و منطقه‌ای است، افزود: لازمه اینکه بدانیم برای تحقق این عناوین چه کرده‌ایم، ارزیابی سالانه و واکاوی دقیق در این رابطه است.

وی توانمندسازی نیروی انسانی و تقویت شرایط رقابتی در فضای اقتصادی را از دیگر مولفه‌های ضروری برای تکوین یک اقتصاد با روحیه مقاومتی برشمرد و تاکید کرد: داشتن نگاه فرهنگی به حوزه اقتصاد شامل اصلاح الگوی مصرف در کشور و همچنین ایجاد جبهه حمایت از تولید و مصرف کالای ایرانی نیز شاخص اثرگذاری است.

امام جمعه سمیرم افزود: وابستگی بودجه کشور به نفت از ارکان اقتصاد مقاومتی است که هر دولتی به سهم خود باید چندین درصد از این گام را بردارد تا کشور از وابستگی به نفت رهایی یابد.

مولازاده همچنین به سفر رییس قوه قضاییه کشورمان به عراق اشاره کرد و گفت: ابراز ارادت و احساسات عراقی‌ها در این سفر نشان از روابط دیرینه ۲ ملت مسلمان و قرابت‌های دینی و معنوی دو کشور دارد.

 نایین

امام جمعه گفت: جمهوری اسلامی ایران به قدرت برتر در منطقه تبدیل شده است

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی سجادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر نایین در رواق فاطمیه امام زاده سلطان سیدعلی(ع) افزود: این عزت، استقلال و برتری با عنایات الهی و توجه حضرت ولیعصر(عج) و با رهبری‌های حکیمانه مقام معظم رهبری و حضور همیشگی مردم در صحنه‌های انقلاب بدست آمده است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها در طول چهار دهه بلکه پنج دهه از سال ۴۲ علیه ایران قدم‌هایی برداشتند اما در همه گام‌های خود با ضربات جهانی مواجهه شدند.

وی جنایات آمریکایی‌ها در دوره ‌ایی از جمله ۱۵ خرداد ۴۲، ۲۱ بهمن ۵۷ ، واقعه طبس، تشکیل داعش، فتنه ۸۸ و ۹۶ را از جمله اقدامات علیه ایران عنوان و خاطرنشان کرد : انقلاب اسلامی با رهبری فرزانه و عنایت امام زمان (عج) از همه سختی‌ها عبور کرده و می‌کند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هیچکس گوشش بدهکار مهمل‌کاری و بازی‌های اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها نیست، اضافه کرد: رهبری فرمودند اگر بخواهیم منطقی و مستدل صحبت کنیم آمریکا و سه کشور اروپایی که همه تعهدات برجام را زیرپا گذشتند حق ندارند برای برجام شرط و شروط بگذازند.

سجادی در بخش دیگر سخنان خود راهپیمایی پرشور و باشکوه مردم کشورمان در یوم الله ۲۲ بهمن را مورد توجه قرار داد و گفت: امسال نیز مردم با همان شور و اشتیاق فقط با ظاهری متفاوت در صحنه حاضر شده و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشتند که از همه مردم مؤمن، با بصیرت، ولایتمدار و باوفای قم و ایران اسلامی قدردانی می‌کنیم.

 خور و بیابانک 

امام جمعه خور و بیابانک گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی  با مدیریت ضعیف برخی مسوولان اشتباه گرفته نشود.

حجت‌الاسلام سعید جاویدی در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان  افزود: کشور در حال حاضر با  مشکلات شدید اقتصادی و  معیشتی مواجه شده که تنها راه غلبه بر این مشکلات نیز اقدامات انقلابی و جهادی مسوولان است.

وی با اشاره به اینکه گرانی‌های بی‌ رویه معیشت مردم را بسیار سخت کرده است، گفت: مسوولان باید شرایط رندگی را برای مردم تسهیل کنند.

امام جمعه شهرستان خور و بیابانک خاطرنشان کرد: مهمترین مشکل بر سر راه پیشرفت کشور سوء مدیریت‌ها، بی‌اعتماد به جوانان و عمل به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

وی با بیان‌اینکه  مردم از ناحیه سوء مدیریت‌ها متحمل آسیب‌ بسیاری شده‌اند، تصریح کرد: چشم‌پوشی مسوولان به موضوع گرانی و گرانفروشی در شان مردم انقلابی و همیشه در صحنه نیست.

حجت‌الاسلام جاویدی از حضور پرشور مردم شهرستان در مراسم ۲۲ بهمن قدردانی کرد و گفت: حضور گسترده مردم انقلابی، بصیر و ولایتمدار در مراسم ۲۲ بهمن امسال،  باردیگر  نقشه‌های شوم و پلید دشمنان را نقش برآب کرد و درهم پیچید.

خطیب جمعه شهرستان خور و بیابانک  ادامه داد: امروز در آستانه آغاز چهل و سومین سال پیروزی انقلاب در سایه  تدابیر رهبری  معظم انقلاب اسلامی، کشور وارد مرحله خودسازی‌ و  رو به رشد شده  که این  پیشرفت نظام در عرصه‌های نظامی، علمی، فناوری و دیگر عرصه‌ها  خاری بر چشم دشمنان است.

وی به دشمنی استکبار برای شکست ایران در عرصه‌های داخلی و خارجی نیز اشاره کرد و گفت: دشمنان از این رو جنگ اقتصادی را طراحی کرده‌اند و عده‌ای هم خواسته و ناخواسته در میدان دشمن بازی می‌کنند.

آران و بیدگل

امام جمعه آران و بیدگل در خطبه های نمازجمعه این هفته اظهار داشت: مردم فهیم ایران با حضور پرشور خود در راهپیمایی امسال که به صورت موتوری و ماشینی برگزار شد بار دیگر حماسه  آفریدند.

حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی افزود: مردم ایران بار دیگر توطئه های دشمنان را خنثی و به استکبار جهانی ثابت کردند که گوش به فرمان رهبر خود در صحنه دفاع از انقلاب اسلامی حضور دارند.

وی تصریح کرد: دشمنان و استکبار جهانی باید درس عبرت بگیرند و دست از تحریم و فتنه‌گری بردارند و بدانند که در محاسبات خود اشتباه می‌کردند.

امام جمعه آران و بیدگل گفت: دشمنان باید بدانند که مردم ایران تابع آموزه های اسلام هستند و فرهنگ آنان عاشورایی و مبتنی بر جهاد و شهادت است.

به گفته وی، دشمنان دیدند که با همه تلاش‌های خود حتی نتوانستند حجاب را از بین ببرند و مردم ایران همواره بر ارزش‌های خود استوار هستند.

حجت‌الاسلام سلیمانی اظهار داشت: استکبار جهانی که امدادهای غیبی در ماجرای طبس را دید و زمین گیر شد، اکنون باید دست از حماقت خود بردارد.

امام جمعه آران و بیدگل  در بخش دیگری از سخنان خود به سفر استاندار اصفهان به این شهرستان اشاره کرد و گفت: مسوولان باید بیش از پیش به مشکلات مردم رسیدگی و زمینه حضور هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف را فراهم کنند.

300

کد خبر: 33669

منبع: ایرنا

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0