28 تیر 1402 - 8:16 ق.ظ

محرم ؛ صدای قدمت می آید

قیام امام حسین "ع" با همه ابعاد خونینی که در بر دارد پیام‌های زیبایی از حیث صلح طلبی ، محبت دیگران ، نفی اقدامات کورکورانه و جاهلانه ، عشق ورزی به خوبی‌ها ، وفای به عهد و ترویج مروت ، تقویت حریت و آزادگی ، احترام به زنان و کودکان و دیگر اقشار آسیب پذیر ، شفافیت امور جامعه و پرهیز از خفاکاری در اداره امور مردم و موارد متعدد مشابه دیگر نیز برای همگان دارد.

محرم ؛ صدای قدمت می آید

عصر اصفهان ، بهمن توکلی فرد

این زیبایی‌ها بسیار مورد نیاز امروز جامعه بشری است. در خیلی از خانواده‌ها و یا در سطح جامعه این زیبایی‌ها کمرنگ شده و باید درصدد گسترش این زیبایی‌ها برآمد.
با توجه به اینکه هر یک از این زیبایی‌ها آموزشی مثبت به دیگران منتقل می‌کند و خشونت و بی‌مهری را از آدمیان دور می‌سازد. لذا به این وجه بهره‌گیری از محرم نیز باید اهتمام جدی معمول داشت.
هر یک از ما در هر شغل و منصبی که هستیم باید به این موضوع بیندیشیم که آیا رفتار و منش ما نسبتی با سیره و رفتار مورد قبول امام حسین “ع” و دیگر ائمه معصومین “ع” دارد یا خیر ؟
آیا حق خواهی و حق طلبی و مبارزه با ظلم و ستم و عدم همراهی با هرگونه خلاف را در وجود خود ملکه کرده ایم و یا فقط در مورد دیگران مایلیم حق اجرا شود و در مورد خود همواره به تبصره و راه گریز و رانت و امثالهم قائل هستیم ؟
ارباب ، صدای قدمت می‌آید
هنگامه اوج ماتمت می‌آید
ما در تب داغ غم تو می‌سوزیم
زیرا که دگر محرمت می‌آید…
انشاالله که در این ماه محرم رویکرد رفتاری را در خود تقویت کنیم که زیبنده جامعه اسلامی باشد بیایید از صمیم قلب همنوا شویم.
السلام علیک یا اباعبدالله
و علی ارواح التی حلت به فنائک علیک منی سلام الله ابداوبقی الیل والنهار …

 

کد خبر: 135669

نویسنده: : بهمن توکلی فرد

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0