15 تیر 1399 - 4:20 ب.ظ

فوق‌ تخصص بیماری‌های عفونی: ماسک پارچه‌ای بزنید؛ همین!

بعضی می‌گویند ماسک نداریم. لازم نیست از این ماسک‌هایی که مخصوص اتاق عمل و جراحی است استفاده کنید. از ماسک‌هایی که اصطلاحا فیلتردار معرفی می‌شود هم نباید استفاده کنید. از مردم می‌خواهم که پول‌شان را برای خرید این ماسک‌ها خرج نکنند. ماسک معمولی پارچه‌ای بزنید که هر روز بتوانید آن را بشویید و ارزان‌قیمت باشد. جالب است بدانید من که ۶ ماه است دارم بیمار ویزیت می‌کنم هنوز شیلد نزده‌ام و صرفا از همین ماسک‌ها استفاده می‌کنم.

به گزارش پایگاه خبری عصر اصفهان، به نقل از روزنامه اعتماد، «مینو محرز» نامی آشنا در بخش سلامت کشور ما به‌ویژه در حوزه بیماری‌های عفونی است. او سال‌ها در حوزه بیماری اچ‌آی‌وی (ایدز) تلاش کرده و اینک نیز در جدال با شیوع ویروس کرونا مرجعی برای مردم محسوب می‌شود. او در برنامه زنده گفت‌وگوی اجتماعی رادیو گفت‌وگو بر استفاده از ماسک به‌ویژه ماسک‌های ساده و پارچه‌ای تاکید و از جوانان به دلیل عدم استفاده از ماسک انتقاد کرد.

او در این برنامه که با عنوان «کرونا؛ بترسیم یا نترسیم؟» به بررسی آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ می‌پرداخت، گفت: دیدیم که با گرم شدن هوا نه‌تنها ویروس از بین نرفت که در استانی مثل خوزستان وضعیت بحرانی به خود گرفت. حتی در تهران هم که وضعیت مدیریت بیماری خیلی خوب شده بود، وضع تغییر کرد و باید از این عبارت استفاده کنم که الان وضعیت افتضاح است.

این فوق‌ تخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به شکل ابتلاها در خانواده‌ها افزود: منظورم از افتضاح در یک مثال این است که اگر قبلا یک نفر به بیماری مبتلا می‌شد الان خانوادگی با هم مبتلا می‌شوند و این به معنای آن است که مردم اصلا رعایت نمی‌کنند.

کد 300

کد خبر: 44992

منبع: روزنامه اعتماد

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0