24 بهمن 1402 - 12:00 ق.ظ

حسن استکی:

فروزان جزو گلرهای خوب ایران است؛ سازمان لیگ در حق ذوب‌آهن کم‌لطف است

نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر از امروز به طور رسمی بازگشایی می‌شود و بازی‌های هفته شانزدهم در شهرهای مختلف برگزار خواهند شد و به همین اساس ذوب‌آهن در اصفهان میزبان تیم ملوان بندرانزلی خواهد بود؛

فروزان جزو گلرهای خوب ایران است؛ سازمان لیگ در حق ذوب‌آهن کم‌لطف است

دیداری حساس و تاثیرگذار که طبق گفته‌های حسن استکی، می‌تواند استارت موفقیت گاندوهای تصفهانی در نیم‌فصل دوم باشد. در همین زمینه این کارشناس فوتبال در گفت‌وگو با عصر اصفهان، با اشاره به شروع نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر، گفت: تعطیلات طولانی مدت نیم‌فصل به ضرر برخی از تیم‌ها مثل ذوب‌آهن بود که در حال پیشرفت بودند و نتایج خوبی می‌گرفتند و این تعطیلات توقف بری برای آنها بود و مثل آن است که بخواهند لیگ را دوباره از اول شروع کنند.
حسن استکی گفت: تعطیلات بلند مدت بازیکن را از فرم و شرایط مسابقه خارج می‌کند و تیم‌ها مجبور هستند که دوباره بدنسازی انجام دهند و با بازی‌های تدارکاتی، بازیکنان‌شان را در فرم نگه دارند.
ذوب‌آهن می‌تواند جزو ۵ تیم بالای جدول باشد
کارشناس فوتبال اصفهان افزود: خوشبختانه ذوب‌آهن طی این مدت در کیش اردوی آماده‌سازی را برگزار کرد و چند بازی تدارکاتی هم انجام داد و در بازی حذفی هم آماده نشان داد و به نظرم اگر بتواند نیم‌فصل دوم را با پیروزی مقابل ملوان شروع کند، می‌تواند حتی به جمع ۵ تیم بالای جدول برسد.
وی در ادامه به تشریح عملکرد ذوب‌آهن در نیم‌فصل اول پرداخته و گفت: قبل آمدن ربیعی، ذوب‌آهن دو سال بود که با تفکرات تارتار بازی می‌کرد و ربیعی زمان نیاز داشت تا بتواند این تفکرات زا از تیم خارج و استراتژی خودش را به بازیکنان قالب کند و همان طور که دیدید هر چه زمان جلوتر رفت، عملکرد ذوب‌آهن بهتر شد و از آن بازی دفاعی فاصله گرفت و هجومی‌تر بازی کرد.
هیچ کس مثل نادر اوت نمی‌ندازد
وی ادامه داد: شک نکنید که ذوب‌آهن روند خوبش را در نیم‌فصل دوم حفظ خواهد کرد چون امسال خوشبختانه هم مدیریت و هم کادرفنی ثبات داشتند و بازیکنان مدنظر ربیعی را هم جذب کرده‌اند؛ البته در نیم‌فصل اول دو سه بازیکن ذوب‌آهن مصدومیت شدیدی داشتند به طور مثال نادر محمدی که مصدوم شد، برای ذوب‌آهن خیلی ضربه بزرگی بود؛ نادر محمدی ورزشکار بزرگی است و هیچ کس در این مثل او پرتاب اوت داشته باشد و امیدوارم جانشین خوبی برایش داشته باشند.
استکی در ادامه با اشاره نقل و انتقالات ذوب‌آهن در پنجره زمستانی، یادآور شد: فرعباسی و مداحی سرباز شدند و از تیم رفتند و کاش این اتفاق همان ابتدای فصل می‌افتاد تا ذوب‌آهن بتواند از همان ابتدای فصل جانشین پیدا کند؛ البته محسن فروزان هم جزو دروازه‌بان‌های خوب ایران است و ذوب‌آهن جانشین خوبی برای فرعباسی به خدمت گرفته، به نظرم بازیکنانی که در نیم‌فصل جدا شدند، جزو نفراتی بودند که ربیعی نظری روی آنها نداشت و به شکلی پیش‌دستی کردند و جدا شدند و ذوب‌آهن هم مهره‌های خوبی به خدمت گرفته است.
ربیعی بازیکنانی را گرفته که با تفکراتش آشنا هستند

وی اضافه کرد: ربیعی بازیکنانی را گرفته که با تفکراتش آشنا هستند و نیاری نیست که بازیکن را بیاورند که تازه بخواهد با تاکتیک ربیعی آشنا شود و مطمئنا به سرعت با تیم هماهنگ شده‌اند.
کارشناس فوتبال اصفهان در پاسخ به اینکه ذوب‌آهن امسال چقدر شانس دارد که سهمیه آسیایی را به دست بیاورد، گفت: فکر نمی‌کنم که امسال باشگاه برای کسب سهمیه آسیایی برنامه‌ریزی کرده باشد، البته قصه جام حذفی جداست و شرایط خاص خودش را هم دارد، ذوب‌آهن در سال‌های گذشته عملکرد قهرمان جام حذفی شده و از آن طریق مجوز آسیا را هم به دست آورده و امیدوارم امسال هم این اتفاق تکرار شود اما قطعا برای سال آینده این تفکر را دارند که در لیگ سهمیه را بگیرند.
ملوان تیم بزرگ و ریشه‌داری است

وی در ادامه به بازی آینده ذوب‌آهن مقابل ملوان اشاره کرده و گفت: ملوان یک تیم بزرگ و ریشه‌دار است و همیشه خوب بوده و همه روست دارند که همیشه در لیگ حضور داشته باشند؛ به نظرم تارتار اولین بار است که در یک تیم پر هوادار حضور دارد.
استکی در ادامه به هم‌زمانی روز برگزاری بازی ذوب‌آهن _ملوان با بازی سپاهان در لیگ قهرمانان اشاره کرده و با انتقاد از برنامه‌ریزی سازمان لیگ گفت:نمی‌دانم چرا فدراسیون و سازمان‌ لیگ نسبت به ذوب‌ آهن تا این اندازه کم‌لطفی می‌کنند؛ ذوب‌ آهن و سپاهان همشهری هستند و قطعا پنجشنبه طرفداران ذوب‌آهن می‌توانستند از سپاهان حمایت کنند و از طرفی الان همه نگاه‌ها به بازی با الهلال هست و کسی برای حمایت از ذوب‌آهن به ورزشگاه نخواهد آمد و این تداخل تماشاگران دو تیم را پخش می‌کند و به ضرر ورزش اصفهان است.
استکی در پایان ابراز امیدواری کرد ذوب‌آهن در پایان لیگ جزو ۵ تیم اول جدول باشد.

فروزان جزو گلرهای خوب ایران است؛ سازمان لیگ در حق ذوب‌آهن کم‌لطف است

کد خبر: 142339

نویسنده: مسافر آزاد

منبع: عصر اصفهان

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0